måndag, april 06, 2009

*Suck*



En sån där dag ni vet...
Hade tentan kl 10 och jag vet redan att det sket sig rejeelt eftersom man måste ha G på varje delprov. Det var 4 delprov och sista delen (två frågor) kunde jag inte svara på, så det blir ju IG på den delen och därmed IG på hela provet.
Dom andra delarna gick riktigt illa dom mä tror jag.

Så jag var arg på riktigt när jag kastade in mitt prov till magistern och 'stormade' ut från skolan och till bilen.

Tänkte åka till IKEA och kolla om d fanns några påsksaker där och sen äta lunch där eftersom det var sååå synd om mig, men när jag väl kom till restaurangen hade jag ingen lust att sitta å äta själv.

Hittade inge påsksaker och gick nerstämmd därifrån (KANSKE berode lite på att jag inte hade ätit)
Köpte två korvar m bröd á 5 kr och satte mig i bilen igen. Åkte ngr meter till Blomsterlandet och bestämde mig för att gå in. DET brukar göra susen att gå på plantskolan :)

Hittade en doft pellis för halva priset. Stor och fin. Ringde Rolle och frågade om jag fick köpa den eftersom det var så synd om mig... och eftersom blomman kostade 20% av hela våran budget denne månad :)
D fick jag. Bra va?


Doftpellisar har vanligtvist inga storslagna blommor utan köpes mest för bladverket och doften (citron) men jag gillar dom små söta sakerna, så jag köper dom för båda delarna :)

Lite gladare åkte jag hem. Gick i skogen med Gucci och plockade björkris för att härma en jobbarkompis som hade fixat så fint till ytterdörren på jobbet. Jag lyckades! Brukar aldrig hända när d gäller mig.
Jag ser nåt, vill göra samma sak och misslyckas ALLTID!
Som regel lixom...



Jag hade plockat lite säv eller va det heter och satt i, så d blir lite fart sen när dom slår ut.
Syns inte på bilden dock.
Men visst vert d ganska bra?


Sen tog jag tag i skåpet som skall målas. Slipade en av dörrarna. Gick på ett nafs.
Har ju fått skäll av Orcid för att jag skall måla det. Jag är eg inte en sån som ger mig på gamla möbler. Jag skulle aldrig avluta en möbel eller skrapa bort gammal färg på en vackert sliten möbel. Men vissa saker har jag ingen respekt för.
Sorry :)

Sen kom Rolle och barnen hem och vi fikade på altanen i solen... gick på en liten trädgårdsvandring var Rolle fick visa upp sin påbörjade lägereldsplats.

Nu är kvällsmaten äten och barnen kollar på film.
Jag planerar besök imorn då Oscar skall komma på 'familjemiddag' -stackan.
Blir tomat & basilika soppa med linser, carbanoss, feta ost och hembakat chiabatta.
Sen hittade jag rabarber i frysen, så... lite paj kanske??


Sen får det räcka. Skall ju hinna tillaga allt oxå ju.
Nu skall tvätten vikas och barnen skall nattas.
Skall nog ställa ett ultimatum... antingen vika tvätt eller lägga barn. Får se om han går mä på förslaget :)
Natti
/tant trassel

4 kommentarer:

MissC sa...

Snyggt med riset!!!
Klart man får dela på sysslorna ;)

Sandra sa...

Vad fint det blev med riset! Grymt fint!

Jag har inga såna "fördelar" efter operationen, att bli halvt på lyset efter ett halvt glas vin... Tyvärr, kanske... ;o)

Kram! - Hoppas dagen/kvällen är bättre nu!

orcid sa...

ååh jag som hade bilen idag..tänkte fråga dig om vi skulle fikat...men jag trodde du var megaupptagen, ville inte störa ju:/ så jag åkte hem till mamma istället....hon blev ju visserligen glad åt det:p

det där hjärtat av riset- jättefint ju!

Hello sa...

Vilket jättevackert hjärta! Hoppas det kunde lysa upp din dag i alla fall.

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...