söndag, april 12, 2009

*sträcker på mig*

Morron vänner!
Vaknade strax innan 9 då Zion började piggna till. Nu kl 09:26 ligger Hwila fortfarande och sover.
Vi andra sitter och kollar Kalle Anka på tv.
Jag började måla insidan på skåpet igår kväll. Det vert ingen tvätt av hårtorksdelar så dom ligger kvar i duschen. Hoppas inte att nån planerar duscha idag :)
Vid 14 kommer svärisarna hit.
Dom har med färdig lammstek och jag nöjer mig med att göra potatisgratäng.
Lammet kommer från en granne i närheten som har lite får. Svärisarna och vi delade på ett lamm förra året och det är alltså den vi äter på fortfarande så att säga.
Känns bra att veta att lammen gått i en fin hage och att det är ett litet lokalt slakteri som tagit hand om djuret.
Den var fint styckat när vi fick den och detta för bara runt 40 kr kilot.
Men jag är rädd för lamm!
Inte för sånna som lever utan för sånna som är döda.
Vågar inte tillaga lamm. Tror att det skall smaka äckligt bara för att alla jämnt snackar om 'kofta'.
Så denne gång får altså farmor fixa till den.
Sen när jag blir vuxen skall jag oxå fixa lamm som smakar bra.

Nu är jag dessutom kissenödig, så då är det dax att sluta blogga.
Hej för nu. Får se om jag hinner titta in senare idag.
/Tant Trassel

2 kommentarer:

Hello sa...

Hej min vän!

Laga lamm är skitenkelt! Det är styckningen som avgör om lamm smakar kofta eller inte och nuförtiden har man mycket bättre verktyg och då råkar man inte skära hål på nån hinna som är den som håller det inne som annars smakar kofta. Så på´t bara. Det är inte svårare än annat kött. Jag ska göra lammstek till helgen. Lycka till!

Karina sa...

ju jag borde väl ge mig pået :)
Kram
Karina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...