lördag, april 11, 2009

Efter sol kommer regn...

Ja det är väl klart att allt det fina under dagen igår skulle sluta i nåt mindre roligt. Var väl FÖR trevligt för att va sannt :)

Kl 23 i går kväll vaknade Hwila vid att hon kräktes rakt upp så hela hennes lilla söta ansikte och hår var täckt med kräks :(
Stackas liten.
In i duschen 'mitt i natten' med ett gråtande barn som absoluuut inte ville tvätta håret.
Sen satt hon i soffan med oss tills hon somnade. Hon hade sovit ungeför 10 min då kom det igen... och igen och igen... sista kräket kom kl 08 i morse.
Skickade in Rolle i sin säng runt kl 24, för jag anade att det skulle komma att behövas en pigg förälder på morron.
Där satt jag i soffan. Hela natten och bad Gud om att den skulle gå fort.
Vi sov en stund här och en stund här.
Försökte tolka hennes signaler inför kräkningarna, så man sov ju lixom inte på riktigt när man äntligen fick en stund över att blunda.

Till en början räknade hon upp dom gångerna hon hade kräkits.
Nu har jag kräkits TVÅ ggr säger hon och visar på sina små fingrar. Hon slutade räkna efter 4:e gången.

Hon gick in till Rolle i sovrummet vid 8 och då gick jag oxå in. Hon kräktes en sista gång då och sen gick Rolle upp så jag kunde få sova.
Men där stannade kräkkalaset av.
Hon har druckit blåbärssoppa hela morron och är väldit nogran med att 'magen inte mår bra, så man måste ta det lugnt med maten'
Hon är iövrigt som vanligt nu, så vi misstänker att hon hade fått i sig nåt olämpligt under dan ute igår.
Vi höll på en del med naturgödsel igår, så...
Men vi hoppas att det var slutet nurå, för kl 13 skall vi till svärisarna på påskbord.
Gudfar Magnus och hans Hasse är oxå bjudna.

Familjen har gått ut i solen och jag dricker min morgonkaffe.
Åt en rostat m nutella på. Nu mår jag illa. Där fick jag för mina barndomsdrömmar.
Kram
/tant trassel

2 kommentarer:

~Johanna~ sa...

Usch vilken natt ni haft, stackars liten och stackars mamma! Hoppas hon piggat på sig och att det var nåt hon ätit.

Karina sa...

gulle dig!
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...