onsdag, april 15, 2009

Bonusdag

Jurå... lite bonus dag måste jag ändå säga att det blev!
Som ni såg var jag typ trött i morse. Åkte hem vid 14:30 och gick iväg med Guccivovven med en ostmacka i handen. Mot Boda. På Boda bor mina 'granngrannar' om det finns några sånna.
Det är väl... ja kanske 1,5 km borta tror jag.
Dom har tyvärr beslutat sig för att lämna grusvägen mot Örebro city vikket ju ÅTER sänker medelåldern på våran grusväg till 50 plus.
Dessutom 'förlorar' jag en god och relativt nyvunnen VÄN.
Jag som just lämnade mina alla vänner i sthlm för 2,5 år sedan... när man äntligen hittat en annan människa härute i skogen att prata med allt om, ja då tar det slut. Självklart. Det är ju mitt liv vi pratar om. Här kommer inget gratis/lätt. och ingen glädje är definitivt för evigt. Men så är det väl inte för nån kan tänkas.

Jaja... där dom bor blir det ju tomt sen och jag tänkte passa på att fråga Benny vad planerna för huset var eftersom jag har en vän som behöver en bostad.
Dock var svaret att dom skulle renovera huset och att han inte visste när det skulle bli klart. Humm...
MEN... på Bennys tomst stod en gammal husvagn. Lite rolig typ... lite rolig form.. KLART 70-tal.
Har en liten dröm om att ungarna skall få en lekstuga men lekstugor koster massor och jag har inte råd... särskilld inte med det bästa :)
Men då har jag tänkte mig att NÅN dåre har väl en gammal husvagn till att stå som dom inte vill ha kvar. Då kan jag ju använda DEN som lekstuga!!
Sätta upp ett litet staket runt och lite blomlådor... ja ni vet. Göra det lite mysit lixom.
'Vaaa Benny... va skall den dära gamla husvagnen??'
'Den där? Den skall bara ut'
'Säger du det? Jag skulle nog kanske kunne hjälpa dig med det serru. Tänkte ha den som lekstuga förstår du'
'Jasså? Men den luktar mögel vetdu'
'Får jag kolla in?'

-Den luktade INTE mögel utan bara instängd och gammal.
DET kan man råda bot på serni :)
Jag sa åt Benny att han snart skulle bli av med sin husvagn och tackade så mycket :)
Den var jätte fin!
Skall fota den imorn. Härliga oranga kuddar, röd plast/korkmatta med blommot och fina enkla inredningsdetaljer.
Jag är SÅ lycklig :)
Nu är det vara frågan... hur skall den se ut? Vilken färg? Den skall gärna smälta in lite i omgivningarna tänkte jag.

Tänkte kanske ljusblå botten och sen skogsdetaljer som rådjur, ugglor och trädn.
Bilden med rådjuret är från ett papper man använder till ex scrapbooking. Gillar blåa basen med allt det andra. Omöjligt att få till på en husvagn skulle jag tro. Nån som är bra på att måla? Hör av dig!

Trädn gillar jag ju oxå.

Detta är ett kort som nån människa out there gjort, men jag gillar typen.
Skulle passa mig bra på husvagnen.
Ja och ugglor som sagt...

Även detta är ett kort som nån kreativ människa gjort. Men ugglan var söt :)

Men hörrni. Allvarligt. LIte tips tack OCH att nån faktiskt ställer upp och GÖR detta åt mig oxå...
Annars får d väl bli fram med OH projektorn... kan väl inte va så himla svårt??

Nu skall jag göra kvällen för mina barn. Ja eller ett eftersom Zion som vanligt somnade i sin soffa vid 18.
Go kvällen vänner.
/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

jag kanske kan hjälpa dig att rita lite, men jag gör inte hela jobbet ensam:D behöver hjälp med ifyllningen;)

tokrolig idé! me like:)

Karina sa...

nej jag vill jätte gärna vara med. det är ju halva grejen lixom :)
Men ju mera jag funderar på det ju mera tror jag på OH ideen.

Stör mig så att jag inte fotade vagnen idag. Då skulle man lättare kunne fundera...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...