söndag, april 05, 2009

Jobbsöndag


Får börja med att ursäkta evt felstavningar. Jag är på lyset efter 1/2 glas rött vin, vikket är en av fördelarna med operationen :)
Billigt å bra.

Igår hade vi en jätte bra dag tycker jag. Har träningsverk idag, men va gör det..
Igår hade vi några soliga timmar uppe på Gottersbacken. Vi var där för att hämta hem ett ... ja vad kallar man ett sådant skåp... ett serveringsskåp kanske. Man brukar nog ha finporslinet däri. Den stod bara där och vi behöver förvaring för stereo, finporslinet, ljus och sånt. Kom på att man ju lunde MÅLA skåpet. Idag är det mörkt betsat ek och i min smak ganska trist.
Så jag ville utnyttja nåt vi redan hade så vi inte behöver köpa nytt.

Såhär ser skåpet ut idag. 'Bra' bild jag vet. Det är typ natt nu.


Jaja. Det är alltså hyllplan i vare sida och i mitten finns det en glasruta med nån vågig spröjs.
Tänkte då måla skåpet vitt och sätta upp tapet inuti skåpet på vissa ställen. EVT oxå på insidan av glaset men nu ser vi. NÅT skall jag ha fram för glaset då stereon skall stå där och den vill man ju inte se.

Orkar inte plocka fram tapeten jag tänker använda mig av men det är en tapet från 70-talet som jag hittade på en loppis som det bara finns en halv rulle av. För lite för att göra en fondvägg, så jag har väntat på ett gyllende tillfälle att använda den och nu känns det som rätt tid. Hela halva rullen kommer nog inte gå åt dock. Nu få vi se.

Well... när vi hade burit detta tok tunga ekskåp satte vi oss på trappan och drack kaffe och åt en digistivekex. Vi hade jätte mysit och barnen gick på upptäckt.
När vi kom hem kom svärisarna som bestämt. Vi hade 'planerat' lite fel, så det vert lite sen fika. Kastade ihop en misslyckad morotsköpekaka. Sen satt vi på altanen och fikade.

På kvällen vert d plugg.

Idag har jag jobbat heeela dan :(
Känns verkligen som slöseri med tid. Hade med datorn och försökte plugga lite men ja... det går väl åt skogen ändå i morn på tentan.
Elkompetens (elsäkerhet), Elektronik, Digitalteknik och Programmering. Så ser programmet ut.
Blä. Jag som gillar detta... varför skall d ta sådan tid att fastna?

Nu skall jag hitta sängen.
Natti.
/tant körd

2 kommentarer:

orcid sa...

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ska du måla skåpet!!!!! de tär ju görfint som det är!!!!!!! :O

Karina det kan du ju inte göööööööraaaaaaaaaaa!!!!!!!!:p

tänkte på glaset, finns ju sån där frostsprej, du gör klipper ut mönster, köper schablon i form av tex snösjärnor, cirklar och lägger ut sen sprajfrostar du och petar bort schablonen och vips så ahr du ett fint icke genomseende glas:D


men jag tycker de tär hädelse, skåpet är sååå vackert ju....bara så du vet... :)

Karina sa...

man får sånna skåp i nacken i dessa dagar, så ju... jag tänkar tvärmörda det... och det kommer göra mig lycklig :)
Hällre det än att det står å ruttnar bort för att det aldrig kommer passa in nånstans.
/k

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...