lördag, december 29, 2012

Turgumma

Fick 200 kr i julklapp att köpa den planschen från Arkitekturmuseet som jag så gärna velat ha. Tack Orcid o N!!

Ringde dit igår för att få dom att skicka en till mig. Jag började med att fråga om priset på planschen och fick svaret 80 kr. Fast sen sa hon att eftersom butiken skulle lägga ned hade dom 80% på allt och då även planscherna. Så dom kostade numera... 16 pix.
Och dessutom ville dom inte skicka...vilket jag inte förstår då alla andra som har fått hem den har fått den skickat till sig.
Iaf så bad jag henne lägga undan 10 stk till mig och satte igång projekt hitta-nån-som-vill-hämta-i-Sthlm.
Jag lyckades och numera har jag i säkert förvar i en studentlägenhet i Sthlm, 10 stk fin fina planscher att ge bort lotta ut och hänga upp härhemma.
Jag är jordens mest tursamma gumma ibland. Tack Ian!

Älskar dessutom att jag skall få glädja andra med en sån plansch!
Att ge bort saker är det bästa jag vet tror jag.

/tant trassel

8 kommentarer:

orcid sa...

ska bli roligt att få en också. kommer bli finfint! ska köpa en ram och rama in den :)

så roligt att de var på rea också!!!

kram <3

Tant Trassel sa...

Vet ej strl än men jag tycker att RIBBA på ikea är en jättebra plansch-ram!
Den svarta till denna plansch just.
Kram

Tant Trassel sa...

ångrar mig. vit ram ska d nog va....

bea sa...

hejsan! älskar den där affischen. ska också försöka få tag i en. en fråga till dig: hur stor är affischen? (ca?) är det en vanlig 50x70, eller? :)

bea sa...

åh, mailade arkitekturmuseet och de där affischerna är slutsålda nu, kanske for ever. :( finns det någon möjlighet att få köpa en av dig? betalar mer än 16 pix, så klart! en hundring?

Jennifer sa...

Jag vill också gärna köpa en om du har några kvar =)

Anonym sa...

Hej!
Jag håller på att försöka få tag i en sådan plansch, shopen har ju lagt ner som sagt. Du skulle inte vilja sälja en av dina 10 till mig? Skulle bli superglad!
MVH
Ulrika Blom

(kontakt@ulrikablom.se)

Tant Trassel sa...

Bea: hoppas du fick tag i planschen på annat sätt. Nu är den tvärslut :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...