tisdag, april 14, 2009

Back to life lixom

Då var d vardag igen då.
Det blir man inte rikare av tyvärr utan fattigare eftersom vi inte blir bjudna på lamm i vardagarna vilket i sin tur betyder att vi själva måste betala för maten vi äter.
Vi är sååååå fattiga för tiden.
Min kompis Mia från Jönköping undrar om hon kan komma på besök i helgen som kommer... jurå, men jag lovar inte att du får nåt att äta.

*Blä*
Inga pengar suger verkligen.
Men jag hittade lite kött på Willys till halva priset, så hem i frysen med det.
Ikväll blir det tonfisk på burk ala Rolle. Kidsen gillar det.
Det är en gegga med tonsfisk, cremefraiche, lite mayo, krossad ananas och majs tror jag det är. Kryddor...
Han får ge mig receptet på telefonen då han jobbar.
Makaroner till det dårå.
Sen imorn blir det chiliconcarne. DET går hem hos ungarna iaf.

Nu skall jag försöka plugga lite till. Inte för att det känns så värst motiverande idag faktiskt.

Solen lyser på mig genom fönstret... lixom drar mig i armen, säger åt mig att hänga på... ut å leka.
Fastkädjat till min stol måste jag stanna inne. Se på leken genom fönstret.
Solsorgen är total.
/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

ja inte kul när pengarna inte räcker till...gillar inte tonfisk själv men chili con carne är alltid najs:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...