onsdag, april 08, 2009

Sorry for last night!


Ush... va konstigt detta är... jag känner mig som värsta svikaren när jag inte har skrivit nåt härinne på hela dan igår, men det handlar ju inte om att dagen igår var händelselös utan snarare om att jag hade fullt upp!

Redovisning i skolan, FIKA, info om nästa ämne i utbildningen och en sabb ihopslängning av Projektbeskrivningen inför detta ämne.
SEN iväg till Alibaba för att handla det sista. Råkade ramla över en sötnos som jag var tvunget att köpa.
Rosabell tror jag den hette eller något liknande.
Den är iaf i släkte med våräld som jag inte har så mycket till övers för. Men dessa små sötingar fick hänga på :)

Sen lite omvägar hem till grytorna, duschen, städningen och baket eftersom Oscar skulle komma hit och lämna en slipmaskin han lånat... ja asså... jag hade bjudit honom på mat eftersom han ändå skulle hit så.

Bakade chiabatta och gjorde en god soppa visar d sig på sånt dära pulver tomatsoppa. Hade i lite grädde för smakens skull och jag tror att det hjälpte. Sen hade jag i carbanoss (ölkorvar) röda linser, färsk basilika och en skål fetaost brevid.
För barnens skulle hade jag lite minifrikadeller i och mjölbollar (direktimporterad från danmark).
Fetaosten var lite overkill då soppan blev ganska salt och smakrik av korvarna.

Men vi hade en trevlig kväll. Rolle var hemma, så det var fuld fart. Han fick krattat lite löv och det börjar se riktigt vårigt ut utanför.
Dessutom slet vi senare på kvällen, ner det vi hade haft för fönstren som isolering mot kylan (inga innanfönster i dom fönstren).
Det blev ett helt nytt rum!
Blir nästan lite rädd varje gång jag går förbi fönstren eftersom man är så 'van' nu att det är vitt där.
Nu kan tänka er att vara van att se dessa två stora fönster övertäckta... och sen plötsligt ...
Vi hade uppe nån typ av skumplast... om nån undrar.

Nu skall jag bara få till dom dära rullisarna som jag har köpt tyg och reservedelar till. KOmmer nog bli bra... sen :)

Är hemma idag. Skall gå ut med Gucci nu tror jag. Stackan behöver ju röra lite på sig. Det är skillnad på en annan... inte behöver JAG motion?? näää...

Höres sen!
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...