måndag, april 27, 2009

Åhhh söta rara Monica

Hade ett såkallad Ljusparty igår.
Det är sånt man går på om man bor på landet och INTE kan hänga på plattan å glo på folk.
Då samlas man istället ngr qvinnor (oftast bara sånna) som snackar, dricker kaffe, fikar gott och doftar på ljus och kollar på ljusstaker.

Jag var skyldig ett party till hon som säljer ljusen så igår var det dax.
Hade bjudit en del, men en del bangade och andra var som jag, lusfattiga och hade inte råd att beställa nåt, så det blev inte så många som köpte nåt.
Den som handlade för mest pengar under kvällen fick i gåva ett ganska stort ljus som ser ut som en glass. Dofter Mango & ginger.
Monica, min granne var den lyckliga att få detta ljus av hon som höll i kvällen.

Idag när jag åkte förbi Monica i bilen påväg till dagis, stannade hon mig och kom utspringande med en påse.
'Den här skall DU ha Karina, för att du hade en sådan fin kväll för oss igår'
Då fick jag ljuset hon hade vunnit kvällen innan.
Det ljuset är säkert värd runt 120 kr skulle jag gissa.
Jag vert så glad.
Tack Monica.
Gulle dig. Du gör mig så gla!

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...