torsdag, april 16, 2009

Kommer inte på nån rubrik...

Så jag kör väl rakt på och hårt lixom... med ett GOMORRON.
Vaknade vid 07:15 och 15 senare pep bakmaskinen. Då hade den gjort färskt bröd till våran frukost. Härligt härligt. Ovärderligt faktiskt. Särskild när man är en fattiglapp. Då kostar ett stort bröd bara ca 5 kr att göra.
Det hinner sällan bli gammalt eftersom det äts upp innan dess.

Jag har just skickat iväg ett mail till magister om min frånvaro idag, Rolle ligger och sover -han kommer va hemma idag eftersom han inte mådde bättre under dan igår och ungarna sitter vid datorn och spelar Anki & Pyttespelet. Jätte bra det där. DOm läser till å mä sagor för barnen så man slipper det själv ;)
Fatta... inte ens DET 'behöver' man göra numera. Det fixar datorspelen.
Ush...

Nå. Jag skall gå å sätta igång en brasa om en stund...
Har bara en fundering... detta med p-stav. Jag har ju satt in p-stav för att OM jag nu skulle få lust, vilket inte är troligt, att ha sexuellt umgänge, då är jag skyddat. Det är bara det att, sen jag satte in staven, har jag haft mens till 75% av dagarna.
Jag mener... ingen vill väl va mä nån när man har mens??
Men va skall jag mä staven till då? Om jag ändå inte 'kan'?
Då vill jag väl hällre va utan stav och utan sex tror jag.
Nää... jag förstår d inte. Verkar inte funka för mig det dära med staven.
Fast... innan operationen hade jag inga såna problem... allt är inte guld och rosenträdgårdar efter en GBP operation.

Well.
Det var den dära brasan jag kom ifrån...
Hej så länge
/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

har för mig att en del har mellanblödningar när de har p-stav andra inte men om de tär så hela tiden det vet jag inte:s jag skulle ringa barnmorskan eller gyn för fråga så du får rakt svar. Nej håller med det är ingen guld eller gröna skogar med en GBP operation.

ja du datorn gör det mesta nu för tiden..snart lagar den mat också ska du se och går ut med hunden:p

Hello sa...

Det kanske är så den fungerar,sas ;)

Nä du, jag vet inte. Kolla med bm eller gyn. Så där ska man inte behöva ha det. Jag har hormonspiral och då kan det vara så där under första halvåret, men sen ska det funka. Det kan ju vara något liknande...?
Döm om min förvåning när jag, som satte in spiralen för att inte blöda ihjäl när jag har vanlig mens, hade slutat att blöda efter bara fem veckor! Jag var helt inställd på att blöda i minst 6 månader! Hoppas det löser sig!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...