måndag, april 13, 2009

Påskdramatik i närkeskogarna!

Ibland tar man sig för saker som man tror man behärsker... vikket man ju eg oxå gör, vissa gånger, men dom gångerna det viser sig att man INTE behärsker det så mycket som man kanske trode, dom gångerna är man HELST utan!
Särskilld när det kommer till trädfällning!
Jag mener... börjar en stoooor gran först falla kan man lixom inte ändra dens riktning, utan här gäller det att hålla sig undan och be till vem som nu finns tillgänglig för stunden.
Den Gud jag bad till hörde mig väl med ett halvt öra för när Rolle igår skulle ta ner den granen jag TJATAT om att få ner två sommrar föll trädet iaf INTE på huset, trädgårdsmöblarna eller finväxterna MEN inte i skogen HELLER som jag eg bad om. Så ja... ett halvt öra hörde han nog mä iaf.

Den hade 50% chans på sig att fallal i skogen. Rolle tyckte han sågade 'efter boken' men den ville inte. Jag å barnen satt på en bänk lååångt bort och hörde hur Rolle gapade... 'den faller åt fel hååålll!!!'
Där stod jätte granen och vajade... MOT huset.
'JU jag ser det' ropade jag tillbax och började skicka iväg dom dära tankarna till hr halvöra.
Rolle försökte rätta till det så den ändå skulle falla mot skogen, men nej... där kom den... wrooooom.
Krach... ungarnas lilla rutchkana vert plocke pinn.
Men trädet landade snyggt mellan trädgårdsmöblarna, Magnolian och roddisarna... och missade huset med 4 meter ungefär.

Jaja sa Rolle. Nu behöver vi inte bära veden så långt i af.
Vi fick plockat fram lilla rutchkanan under alla grenar och se... den hade mosats just som den var ihopsatt från början, så nu står den därute igen och är farbar så att säga.

Nu har vi sågat upp hela trädet å städat upp så nu är det så tjusigt.
Igår när trädet hade fallit sågade Rolle av toppen på trädet å sa åt barnen att här har ni en julgran.
Tre minuter senare hade ungarna letat upp en jullåda och plockat fram julgrans prydnader och börjat hänga på granen.
Vert så tjusigt så :)

Nå... nog om påskdramatik. Vi har njutit av ledigheten och skjöt fram lammiddagen med svärisarna härhemma till idag eftersom alla var så trötta. Då fick vi ta igen oss i solen. Välte trädn och fixade. På kvällen bjöd Hasse och Magnus in oss på lamm, så kl 21:30 satte vi oss trötta och hungriga till bords till god mat men världens goaste vänner.

Sent hemma och sov gott.
Kl 14 idag kom svärisarna hit med lammet som svärmor hade fått tillaga och vi åt gott igenigen.
Nu känner man sig sluuut.
Skall dricka lite vin ikväll och bara glo på tv tror jag.
Hoppas ni har hunnit ta in våren nu i påskhelgen som jag har. Känns verkligen som man fått fyllt på lite reserver.
Bloggen har väl blivit lite lidande men jag tror inte ens ni haft tid att sitta inne å kolla runt.
Kram för nu.
Imorn är det vardag igen. Skolan som vanligt.
/tant trassel


6 kommentarer:

~Johanna~ sa...

ojojojojoj, ja jösses,de kallar jag dramatik! Men sötgötarna fixade ju en finfin gran!! Gullungar!

MissC sa...

Ooooooh, shit sån tur ni hade :)
Hua hade ju kunnat gått hur som helst! Hemska tanke..

Kram

Anna sa...

Vilken tur ni hade. Det hade ju kunnat sluta hursomhelst.
Den där adventskakan gjorde jag faktiskt i julas. Riktigt god med nötterna och äpplet. Sirapskakorna lät inte fel. Tar tacksamt emot recept!

Anna sa...

Vilken tur ni hade. Det hade ju kunnat sluta hursomhelst.
Den där adventskakan gjorde jag faktiskt i julas. Riktigt god med nötterna och äpplet. Sirapskakorna lät inte fel. Tar tacksamt emot recept!

orcid sa...

tokstollar! ni kunde ha haft ett hus mindre ju och det hade ingen försäkring täckt!!! :(

Inga fler trädfällningar hörrni. *hyttar med fingret*

skönt att det gick bra ändå*puh*:)

Tant Trassel sa...

vi funderade faktiskt på om vi skulle lägga den andra granen på taket av huset för att få försäkringen att betala ett nytt tak, men funkar inte det, så... :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...