torsdag, april 16, 2009

Blod och styrsystem

Tog en lång dag i skolan idag. Saker och ting klarnade en aning men inte nog till att jag inte skall spela sjuk imorn på tentan. Tänker INTE gå.
Jag har inte förstått vad jag håller på med än, så jag tänker inte ens försöka.
Jag kan ta den tentan om några veckor istället.

Nu får jag fokusera på att lära mig PLC (styrsystem) lite bättre tills på måndag då jag skall börja mina andra praktikperiod. Denne gång skall jag och en klasskompis, Tomas, va på ESAB, Laxå i 8 veckor.
Där skall vi få jobba med PLC en hel del, så det ser jag fram emot. Då kan vi ju hoppas att den kunskapen sitter sen :) DÅ är jag redo för en tenta.

Fick förresten Godkänt på första el-tentan men det var PÅ HÅRET kan jag säga. jag var faktiskt en poäng UNDER tillåtet, men min magister tycker jag är såååå snygg, så jag fick G ändå :)
Andra el-tentan har jag inte fått svar på än, men den är jag INTE godkänd i det vet jag med säkerhet, så det blir omtenta om några veckor.
Är så rädd att halka efter... men än känns det inte som det är nån ko på isen. Känns bara så tråkigt att man måste rusa genom ämnen på det viset att jag inte känner att jag verkligen KAN sakerna jag tentar av. Känns som fusk.

Annars berättade Rolle att det hade varit väldit dramatiskt härhemma på dan då Zion på nåt konstigt sätt hade halkat och slagit i lilla näsan i sängkanten på sin säng.
Han blöde fruktansvärd och när jag hämtade honom på dagis blöde han lite granan fortfarande stackas liten. Det är mest när han anstränger sig... skriker högt eller så att det kommer lite.
Han låter som han skulle vara jätte förkyld... täppt i näsan lixom. Röd och dan e den :(
Hoppas inte han har förstörd nåt i näsan bara.

Imorn, när jag är sjuk hemma skall jag hämta Oscars skrivbord på Kupan i Laxå och sen skall jag å Rolle hämta hem husvagnen. Jag planerar att Rolle är sjuk imorn eftersom han just ringde å sa att han var kass i magen. Wehooo :)

Lördag kommer min MIA. Hon kanske har med sig en granne som skulle avprova sin nya sovsäck, så han tänkte tälta OCH han tar med sin vovve eftersom den behöver 'fostras av en tjej med tufft psyke' -Tror inte han pratade om mig utan Gucci. Han har aldrig träffat varken mig eller hunden... men jag tror inte han bryr sig nåt särskild om mig faktiskt.
Skall bli najs iaf.
Välkommen MIA.

Nu är det en timme kvar tills det är sängdax för kidsen. Jag måste borsta Hwilas hår som har varit i samma fläta sen i måndags. Börjar bli dax. Vet inte varför hennes pappa inte borstar hennes hår innan dagis... Han tycker synd om henne säger han.
Humm...

/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

jag är rätt kass på att borsta mitt hår ibland:( mest för jag tapapr så jäkla massa just nu Blä....

Karina sa...

ju det är så himla tråkit :(
Jag har 'slutat' tappa håret nu.
Du får väl se hur mycket du behöver klippa av.
/karina

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...