fredag, februari 07, 2014

Bråkig

Idag släpptes serien BRÅKIG i begränsad upplaga på Ikea. Tur för mig så hade Zion feber inatt. Mindre roligt för honom...och mig som var vaken halva natten eftersom han var så orolig o drömde massor och allt...ni vet hur lätt man sover när barnen inte mår bra...minsta lilla ljudet så vaknar man.
Hur som. Jag o Hwila bestämde oss för att lämna en febrig men ändå ok brorsa hemma i soffan med sin ipad en timma för att hänga på låset på ikea för att få ta del av allt fint.
Kom hem med nya muggar m fat/assietter i glada mönster, några lika glada skålar och förvaringslådor.


Gladast vert jag dock av brickbordet. Det fanns olika brickor att välja på och sen köpte man ställningen till lixom.
Den jag valde kändes som att den behövdes härhemma i mitt mörka teak-hem. Riktigt uppfriskande och ändå inte hysteriskt grafisk. Ljustgrått och ljustgult. Helt alldeles jätte lagom tyckte jag.


Får se vart jag ska ha det och vad jag ska fylla det med för skräp ;)

Ikväll kommer min vän Johanna. Hon stannar hela helgen. Det blir fint.
Och imorn blir det en liten bilresa till Värmland.
Där skal jag fram för allt hämta ett nytt projekt, men förhoppningsvist även grilla korv i skogen med en snickare och smygkolla på svenska rallyt en liten stund innan vi åker hem igen.
Min bögflata vill kolla på mello och eftersom jag älskar henne får hon det :)

/tant tassel


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...