onsdag, september 19, 2012

Vem ska man ringa nu?

Idag vert jag inkallad på kontoret på skolan.
Min utbildare hade suttit och ringt lite företag åt två killar på min utbildning som redan är klara, som behöver komma ut i praktik.
Han som hon talade med tackade nej. Vi har redan så många killar suckade han.
'Men... har du nån tjej?' sa han sen.
Och det hade hon ju. Mig. Jag passade iaf in på den beskrivningen sist jag kollade.
Dom behövde tydligen väga upp lite med RIKTIGA människor på företaget och ville därför ha en tjej ;)

Jag ringde och han lät uppriktigt glad.
Så imorn kl 9 skall jag träffa honom och se vart detta kan leda.
Jag sa till honom på telefon att jag ju främst letar efter företag som evt kan tänka sig att ta in en lärling. Om allt känns rätt förstås.

Jag är såklart jätteglad och har mest problem med vad jag skall sätta på mig :)

Men värst var ändå att jag på impuls tänkte ringa mamma och berätta...
men det går ju lixom inte. Vem ska jag då ringa?

Stoppa ned ungarna i sängen nu och packa väskor tills imorn. Sen ska jag sova. Va pigg.
Min hals pinar mig. Håller på att reda mig en ordeeentlig förkylning.
/tant trassel

3 kommentarer:

Agnes sa...

Ring goaste vännen och prata! :)
Kram

Katja sa...

Jag brukar tänka att man ska ha på sig det som passar ihop med arbetsrollen.
Dvs ska man in på ett tjusigt kontor så kan man nog klä upp sig lite, medan om man söker jobb tex på ett ålderdomshem så funkar jeans och topp.

Se ut som en elektriker, dvs jobbyxor och en topp till bara.

Tant Trassel sa...

Agnes: lite tunnt med sånna tyvärr. Men en finns det och honom ringde jag såklart till... till slut :)

Katja: att dra på en intervju i arbetsbyxor tror jag inte riktigt på. Inte ´nånsin :) Dessutom så äger jag bara ett par arbetsbyxor var det står Proffice på ;)
Satte på mig ett par jeans och en liten kofta.
Kändes sådär lagom mitt mellan arbetsbyxor och finkjol.
Men ja, man vet ju aldrig vem man skall möta.
Det som mötte mig var en man med märkesglasögon, snygg klocka, modern skjorta och finbyxor :)
Där ser man.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...