onsdag, september 05, 2012

Man lär sig... eller?

Zion fyller 6 år på måndag.
Jag har letat länge länge efter en cykel till honom.
Han önskar sig en 'trixcykel' som han kallar det, alltså en riktig BMX.
Har försökt läsa på lite om BMX och en unge som Zion skall ha en BMX på 16 tum.
Jag har som ni fattar inte råd att köpa en ny utan måste hitta en beggat.
Blocket är ju en väg att gå.
Men 16 tums BMX cyklar finns det typ inte gott om.
Äntligen hittade jag en i Norrköping vikket väl är typ 170 km från mig om inte mera.
Cykeln var dyr 1700 kr så jag ringde upp säljaren för att kolla hur skicket på cykeln var.
Cykeln var en säsong gammal och jag bad säljaren gå ut till cykeln och kolla ordentligt på den och berätta för mig vilka evt skador cykeln hade. Jag frågade om repor och övrigt skick. Han sa typ 'njä men jag tycker den ser fin ut. Ser kanske två små repor men det är lixom i övrigt jättefint! Det finns ju ingen stöd på den så den har repor på handtagen eftersom cykeln ju inte står utan slängs när ungen ska parkera den.
Vikket jag tyckte lät logiskt! Hade väl inte räknat med att en BMX utan stöd skulle va helt perfa.
När jag hade försäkrat mig om att cykeln var i fint skick åkte jag nästan 200 km på dom minsta vägarna ni kan tänka er för att till slut hamna i Norrköping Norr.

Vad som mötte mig var detta...

 Ser bra ut på håll iaf...

 Here we go...





Detta och sen 100 andra smårepor och rostfläckar, skitiga, heltrasiga handtag kan ni ju lägga till.
För 1700 kr för en begagnad Mongoos BMX tycker jag nog att man kan kräva mera. Fram för allt när man åkt 180 km enkeltväg för att idioten säger att den är i perfa skick typ, då vänder man inte bara på klacken och åker hem igen.
JAG gjorde inte det iaf. Jag var SÅ besviken och SÅ arg!
Jag sa till honom på mitt finaste sätt att detta inte riktigt var vad jag hade förväntat mig, att jag faktiskt hade åkt ganska många km för att hämta cykeln och att när jag nu hade frågat så noggrant i telefon om skicket att han då kunde ha varit lite mera detaljerat och fram för allt ÄRLIG!

Jag gav honom inte en blick till. Kokande kastade jag in cykeln i bilen, medan han nervöst frågade om jag behövde hjälp (idiot... tror du inte jag själv kan lyfta en 16 tum barncykel??)
Jag svarade inte honom utan gav honom pengarna och åkte därifrån.
'Lycka till med cykeln' hörde jag honom säga när jag satte mig i bilen.
Lycka till med dina jävla 1700 kr. Hoppas du går med förlust.

VAD ÄR DET MED FOLK??
Asså, jag bara KUNDE inte åka hem utan cykel. Zions födelsedag närmar sig med stormsteg och jag vill inte stå där utan bara för att jag är för stolt för att pejja 1700 kr för en lögn.
Zion är värd detta och nu är det ju upp till mig att försöka snygga till den innan måndag!!

Vit nagellack verkar inte funka... vad göra?
 

/tant trassel

7 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Ja, ibland undrar man!!!! Minns när vi var på jakt efter en frys och svarade på en annons där det stod att den var 2 år gammal. Vi ringde och frågade om den verkligen var 2 år gammal. Vi hyrde släp och åkte dit (detta var år 2000)...och möts av en frys med utbytt handtag i bockad plåt och som var av samma årsmodell och modell som kylen i mitt föräldrahem (dit flyttade vi 1981 och då var kylen inte ny...) Jäklar vad arg och besviken jag blev!!!!!! Hade god lust att kräva ersättning för det hyrda släpet, men istället lastade vi snällt in frysen och betalade...

Agnes sa...

Hej Karina,
fy sjutton vad taskigt att behöva köra så långt för att hämta vad man tror är ett kap och så blir det bara pannkaka p g a en oärlig säljare!! Att du var både arg och besviken förstår jag mycket väl. Zion lär vara strålane glad över sin nya fina cykel i alla fall. :)

Det bästa av allt är ju att folk som är oärliga och gör gott för andra människor får igen det förr eller senare i alla fall. En liten tröst i all besvikelse och ilska. Kramar

Jenny sa...

Men varför köpte du den då, när den var i så dåligt skick????

Kattis sa...

Fasen så dåligt!! Hoppas du får ordning på den, jag har inga tips..

Katja sa...

men varför prutade du inte för?

Tant Trassel sa...

Jenny: Som jag sa så hade jag väntat LÄNGE på att hitta en 16 tums bmx OCH dessutom hade jag åkt 200 km efter den.
Jag kände lixom inte att jag kunde åka hem igen utan cykel utan tänkte att jag kunde göra den fin åt Zion istället.

Katja: Ja säg det... jag var bara så arg och besviken. Ville inte va kvar helt enkelt.
Nu såhär i efterhand när man har besinnat sig lite då är det klart att det hade varit bra att försöka få ned priset.

Katja sa...

mdn ja, för att hjälpa till med problemet med alla repor.. funkar det inte med vit sprayfärg? täck över dekalerna noga bara?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...