lördag, september 29, 2012

Ge igen

Min fina vän Sarah har hjälpt mig på ett sätt som inte går att gengälla.
Jag kan bara gå runt och vara tacksam och glad att jag har en sån bra och klok vän.

Men nu kan jag ge tillbaka liiiite iaf.
Sarah och hennes stora son är mellan två bostäder från imorn söndag.
Så jag har bjudit in dom att bo hos mig i dom två veckorna dom behöver en bostad.

Så nu har jag tömt Zions rum som ändå agerade leksaks-sophög och gjort klart för två pers till.

Hämtade igår en liten byrå och ett gammalt skrivbord hos granntant Annika borta på hörnet och ställde in i rummet till dom att använda.
Vikken tur att jag har snälla människor runt mig som ger bort sånt som jag behöver :)

Tack Annika o Ingemar

Sen skall jag göra dom fina, möblerna. Har lite ideer som jag tror blir bra.
När jag ska få tid med det :)

På tal om tant Annika... det finns ju två små familjer på vår gata som jag gillar lite extra mycket -utöver dom andra som jag oxå gillar men av 60 plussarna asså.
Tant Annika o hennes man och sen Tant Laila och hennes gubbe.
Jag och barnen pratade om det igår att vi var så glada för att dom ser efter oss och bryr sig om oss... och vi pratade om hur vi önskade att man kunde adoptera dom. PapMormor och morfar!
Går det att anonsera efter en släkt? Skulle vara najs med lite släkt faktiskt. Känner att det skulle vara bra för ungarna.

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...