måndag, september 03, 2012

Längtan

Zion fick äntligen hem sin kompis Måns från sin semester. Vi tog med honom hem från fritids så killarna kunde umgås lite. Brukar hamna fram för Nintendot en stund tills den tråkiga mamman tycker att det räcker.
Dom är så roliga att lyssna på när dom umgås. Kollar på film eller spelar eller nåt annat. Dom har riktiga konversationer och diskussioner. Blir så full i fniss :)

Gillar förresten att ha barn här. Oftast.
Har alltid önskat att ha ett sånt hem där ungar gillar att vara. Visst att jag inte orkar med alla dagar men för det mesta så tycker jag om att ha full rulle här.
Det hemmet jag växte upp i ville ingen va. Kompisarna ville jämnt var hemma hos sig. Kan ju bero på min diagnos-täta-pappa att ingen ville va där,vilket jag förstår.
Men jag vill inte ha ett sånt hem.
Hoppas ungarna alltid kommer känna att hemma hos oss får man hänga.

Fast att jag är en sån ganska direkt och ganska hård morsa.

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...