onsdag, september 26, 2012

Kroppsideal


Här har ni två bilder på modellen Robyn Lawley som fått jättemycket uppmärksamhet i modebranschen.
Detta är mycket ovanligt då Robyn tydligen faller in under kategorin 'MULLIG' och 'PlusModell'
Och jag tittar på henne och tänker, är HON mullig då är jag fet!
Jag blir på riktigt förbannad och LEDSEN av den sjukt förvrängda bilden av vad som är normalt och sunt!
Hon e ju för fan inte ens mullig!!

Vikket jobb man har fram för sig med två barn som skall växa upp och bara se 'mulliga' människor bli smalare och smalare.
OCH mig själv med en sjuk självbild. Jag kommer ju aldrig se mig själv som smal. Hur skulle jag kunna det!?

En underklädesmodell för HM runt 1997 som jag minns som sååå fin var Sophie Dahl
Jag sparade vykort på henne och satte upp på kylen bara för att jag var så glad att min dröm om att bli fin i kroppen inte behövde betyda att man skulle va smal som en pinne.

Men trots att hon vert så hyllad orkade inte hon stå emot trycket.


Idag är hon benig och ser typ död ut. 
Och hon ser det nog inte, precist som jag inte kommer se det om jag skulle bli som en sticka och se insjunken och död ut.
Just därför att 'normalt' idag är så jävla förvriden.
På bara 15 år har 'mullig' blivit en definition på HELT normal.

Hur kan en blind leda en blind?
Hur skall jag kunna vägleda mina barn att vara sunda i kroppen när jag själv är helt fucked up?

Funderar på om man skulle åka och bli fotat lite lättklädd så man på riktigt förstår att man börjar närma sig 'mullig' och inte längre är fet.
Men det är dyrt det...

Får hänga upp Sophie överallt igen istället :)

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...