lördag, september 29, 2012

Karma 2.0

Hon som jag önskade nåt elakt över hörde av sig i ett mess på FB igår där hon sa att hon hade gjort som vi avtalat, vikket var att hon skulle ge bort POJKKLÄDERNA som låg i säckarna...

och jag inser att stackarn ju bara är så jävla korkad att det är synd om henne.

Jag hade skrivit att jag INTE ville sortera säckarna och att hon ju kunde ge bort pojkkläderna TILL NÅN SOM BEHÖVDE DET om hon inte själv ville ha dom eftersom jag själv har fått så mycket och att det finns familjer som är i stort behov av hjälp o blablabla.

Tolkar man detta som att man gääärna får sälja tjejkläderna och gå med vinst för egen del då tycker jag att man är dum i huvudet och äger ett fett ego.
Så tycker jag.

Sen, när jag hade fått svaret från henne fick jag så dåligt samvete för att jag hade blivit arg på henne.
Så funkar jag ju tyvärr. Jag tycker jag har rätt att bli arg men ändå så reagerar hela min kropp några timmar senare med att vända allt emot mig.
Att det var jag som var otydlig.
Men allvarligt... hon BORDE ha fattat att det skulle gälla ALLA kläder?

Min kompis Nina gav en förklaring till varför jag känner dåligt samvete efter ilska. Hon sa såhär:  
Ilska är bra Karina, däremot är det som ett fyrverkeri. Det brinner snabbt sen måste den komma ner (=dåligt samvete) efter ett tag kommer även den känslan att gå över och du kommer åter i balans. Annan liknelse är när barn äter godis först blir de speedade sen får de blodsocker fall. Du är en god människa, därför blev du arg när hon inte var ärlig. Sen får du dåligt samvete för att du är ja just det en god människa. Istället för att hata dig, se Dig i spegeln och inse vilken fantastisk människa Du är. En förebild! Förstår Du vilken värld vi skulle leva i om alla gjorde som Du? GAV bort de kläder vi inte längre använder till någon som behöver dem mer. Du värmde mitt hjärta idag. Du är i min värld dagens hjältinna! Ödsla inte mer energi på någon som inte förtjänar det. Unna dig nåt själv istället för Du är BÄST! Jag älskar Dig/N

Sen att Nina sa en massa fint utöver förklaringen, det är ju bara skönt att höra :) 

Men så kanske det är... det blir som en bad hangover lixom. Sen att jag får min som ett extremt dåligt samvete, kanske inte är det roligaste, men det kanske ni andra skonats ifrån?
Hur blir eran 'efter ilska' reaktion?

Var förbi granntant Annika igår. Skulle hämta hit en byrå och ett litet skrivbord som jag har fått av dom.
Det första hon säger till mig i dörren är typ 'HUR kan jag jävlas med den dära idioten du gav alla barnkläder till?'
Då vet man att hon har läst bloggen och man blir på en gång glad att man har uppbackning på gatan :) Vikket elakt gäng vi skulle kunna bli. Hon å jag.

Tack Tant Annika :)

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...