fredag, september 28, 2012

Karma eller inte

jag önskar ändå nåt elakt över henne...

Jag har ju som ni vet FÅTT så mycket kläder till barnen under det sista halva året.
MASSOR.
Det har hjälpt oss massor och nu när jag tog tag i att rensa ut ungarnas proppfulla garderob fyllde jag två säckar med för små kläder som jag sedan satte ut på en skänkes/bytes sida på Facebook och skrev att jag kunde tänka mig att skänka bort alla kläder och en 12 tums cykel till nån som verkligen behövde det.
Alltså en som jag som INTE har råd att handla vardagskläder åt ungarna.

En kvinna hörde av sig och sa att hennes tvillingar behövde kläder och en cykel.
Jag sa till henne att ett beting var att hon i sin tur skulle GE BORT dom kläderna hon inte ville spara, till någon annan som VERKLIGEN behövde hjälp.
Hon svarade mig att det var SJÄLVKLART och att sååå tänker hon minsann oxå.

Idag ser jag att hon har lagt ut klädpaket för flera hundra på FBs köp o sälj med mina barns gamla kläder.
Jag känner mig löjligt nog jätte snopen eftersom jag är en sån som tror gott om alla.
Sen blir jag bara så jävla ledsen :(

Dumma

Messar henne på FB och påminde henne om vårt avtal och frågar sedan snällt hur hon resonerar när hon lägger ut kläderna till försäljning.
...nu väntar jag på ett svar.

Det finns SÅ många små familjer som behöver den hjälpen som hon kunde ha bidragit med! Istället väljer hon att girigt försöka sälja några av kläderna.

Skit samma om karma finns eller ej. Just nu vill jag att karma skall finnas och att den skall ge henne en fet käftsmäll.
Måtte dina hårddiskar för evigt o alltid krascha.

/tant trassel

5 kommentarer:

MissC sa...

KARMA finns såklart!! What goes around comes around, alltid.

Katja sa...

oj, det där var ju bara för fult.
Att dessutom lägga upp dem på samma sajt som du SKÄNKT dem på, är beyond fräckt.

Hade du velat hade du ju kunnat sälja dem själv o fått pengar för dem, men ville göra en god gärning.. vilket as ...i brist på bättre ord.

Well payback is a bitch. Kanske får hon fula trasiga kläder nästa gång hon budar på tradera, kanske blir cykeln stulen eller kanske upptäcker hon någon dag att dyra kläder som hon köpt bara mystiskt försvunnit på dagis (som någon annan tagit?) allt sånt här händer ju reko människor, man bara hoppas att det ibland träffar rätt och händer dem som förtjänar det.

Hade jag varit du hade jag kommenterat öppet i hennes annonser att de där kläderna GAV ju du till bättre behövande. inte till försäljning.

Anonym sa...

Förstår att du känner dig snopen och besviken ibland undrar man verkligen hur somliga kan med? Samvete? Respekt för andra och för överenskommelser ? Du hade i alla fall en riktigt god tanke med det du gjorde! Anki

Anonym sa...

Förstår att du känner dig snopen och besviken ibland undrar man verkligen hur somliga kan med? Samvete? Respekt för andra och för överenskommelser ? Du hade i alla fall en riktigt god tanke med det du gjorde! Anki

Tant Trassel sa...

Var tvungen att lämna henne mentalt. Hon tog alldeles för mycket energi från mig.
Nästa gång kommer kläderna gå direkt till Ensamkommande flyktningbarn i Laxå. Dom behöver iaf kläder!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...