måndag, september 24, 2012

Tvära kast

Jag levde i 11 år i ett förhållande som inte innehöll mycket fysisk beröring.
Sen träffade jag någon som både fysiskt och verbalt skämde bort mig varje dag i ett år.

Nu när jag är utan allt det kommer det dagar då hela kroppen värkar för att jag saknar fysisk beröring.
Fina ord.
Det går oftast över dagen efter men idag är en sån dag.

Då längtar jag till att få mina barn hem igen.
Zion brukar hålla om mig länge och gosa mig på kinden när jag behöver det.
Han kommer bli en sån. En sån som ger sin käraste både fysisk och verbal uppmärksamhet i överflöd.
Och nej, min son tar inte ansvar för mitt välmående om nu nån skulle komma på att tolka detta inlägg så :)
Han gillar bara att gosa med mig och säga att han älskar mig... han hinner alltid före...typiskt mig.

Jag kommer inte att dö av den här känslan jag vet det.
Den är inte farlig.
Jag trycker bort den, drar upp kappan mot hakan och knyter min schalett lite hårdare.
Möter hösten.
Som jag älskar så.

/tant trassel


3 kommentarer:

Rikke sa...

❤❤❤

Anonym sa...

Det är så otroligt viktigt med beröring, för barn och vuxna! Men man kan ta den för given ibland... Vad fin han är Zion! Han är så älskad av sin mor, därför har han så lätt att visa dig att han älskar dig och vill gosa jue :) Det blir en bra man av honom ;) Hoppas du får massor av gos av båda dina fina änglar :) kramis Saidy

Tant Trassel sa...

Rikke: <3

Saidy: Beröring är JÄTTE viktigt för min lilla familj. Jag har gjort det viktigt och jag märker och minns att det var så mamma var med mig.
Om jag kom fram till henne där hon satt och pratade i ett sällskap och hon inte just då kunde avbryta sitt samtal för att höra vad jag ville så sträckte hon alltid ut en hand och höll i mig och uppmärksammade mig fysiskt tills hon hade talat klart och hade tid att höra vad jag ville.
Jag är så med ungarna... jag är så med andras ungar.
Men i övrigt när det gäller beröring så pågår den jämnt.
När dom borstar tänderna, när dom spelar på nintendot... när som... går jag förbi dom är det ofta att jag är fysisk med dom på nåt sätt.
Och vet du... jag tror att kärleken blir starkare så. för mig iaf. mellan oss.
Banden.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...