måndag, september 03, 2012

Panelgrund

Panelgrund är min bästa vän just nu.
Mitt köksbord har i mååånga månader väntat på att stå på tur för pensel och målarfärg. Och som ni redan vet så kommer det än så länge bara till grundfärgen. Halva mitt hem är grundat. Kolla bara pinnsoffan i bakgrunden... panelat!
Pengarna räcker inte till att köpa ny färg så jag får använda det jag har.
Och det är Panelgrund.
En grundfärg som helt enkelt får den slutgiltiga färgen att fästa.
Jag har hatat mitt köksbord mycket länge. Det är eg mycket fint och bra men behöver verkligen kärlek.
Har länge tänkt att jag skulle vänta med att måla köksbordet tills en vecka då jag inte har barnen men nu har jag ju dom alltid så då måste saker och ting helt enkelt bara göras... när dom sover.
Så ikväll fick det bli.

Måste slipa alla andra delar av bordet innan jag kan måla resten men själva bordsskivan hade jag sedan länge slipat, så den var det bara att måla över.
Lady Gaga konsert på radion och ett glas vin var mitt sällskap.

Tänk va lite d behövs för att förändra saker runt sig!
/tant trassel

2 kommentarer:

Mia sa...

Hej hej!

Hittade precis din blogg. Och har också ett mycket fult, slitet köksbord som skulle behöva lite kärlek :) Ska lägga panelgrund på minnet.
Och lägger dig i länklistan så jag hittar tillbaka hit.
Nu är natten sen och jag ska snart sova. Mvh Mia

Tant Trassel sa...

Hej MIA!
Kul att du hittade hit. Ja ge dig på ditt köksbord. Du kommer känna dig SÅ nöjd sen.
Panelgrund är bra eftersom det får slutfägen att fästa och dessutom SKA den spärra för typ färg från trät/lack/bets som vill tränga sig upp och syns genom den vita färgen om det är vitt man har som slutfärg.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...