måndag, september 17, 2012

Fallen

Idag när jag å barnen kom till skolan frågade dom vad dom hade fått med för frukt idag. Jag sa att jag var ledsen men att det inte vert nån frukt idag då jag inte haft råd att handla.
Zions fröken stod bredvid och tittade snällt på Zion o sa "men du ska, det finns nog nåt annat barn som har en påse äpplen med från sin trädgård." Och då slog det mig att vi ju har inte färre än 5 äppelträden på våran lilla tomt och jag hade inte en tanke på det.

Fruktansvärd. Jag har verkligen inte haft TID att ta hand om frukt, bär och rabarber i år. All tid har gått till huset.
Och till att må dåligt.
Mår nästan illa bara vid tanken att all den fina frukten går till spillo :(
Näää jag måste nog göra NÅT nån dag. NÅT mä äpplen.
Nåt inte så tidskrävande.
Men till att börja med ska jag å ungarna trava ut på baksidan imorn bitti å plocka på oss ett gäng äpplen som dom kan ta med sig till skolan.
Så löjligt pinsamt!

2 kommentarer:

Agnes sa...

Hej Karina,
man kan inte alltid komma ihåg allt här i världen. Barnen dör ju inte av att för en dag inte ha frukt med sig. Imorgon kan barnen ha en hel påse med sig till skolan. Min son har aldrig med sig frukt dels för att han knappt tål några frukter och dels för att han aldrig äter den. Ibland händer det att han får med sig en smörgås för att han åt en dålig frukost på morgonen.
Ha en bra dag och du är världens bästa mamma för dina barn! Glöm inte det!! :)
Kram

orcid sa...

man kan inte komma ihåg allt! vi ahr ett äppelträd på baksidan och för en gång skull hade den mer än ett äpple och gjorde vi något- nej...kom på det när allt trillat ner OCH blivit förstörda av fåglar och föruttnelse...så jäkla typiskt. Jag som sett framemot att göra en äppelkaka av egenodlade äpplen. :/

och plommonen..hade ju rekordmycket plommon..han ajg äta massor? nej...ruttnade redan på grenarna det mesta....jävla skit :/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...