onsdag, september 12, 2012

Dagens lunch

Hemma idag. Måste ringa lite samtal och dona runt. Zion ska få övernattande kompis såhär mitt i veckan, vikket ju jag mest tycker e lite mysigt. Hwila ska på fina Filippas kalas kl 17 så jag tyckte att Måns kunde sova hos Zion så han oxå kunde få ha lite kul.
Nåväl.
Handlade i en lite större affär i morse. Dyrt.
Men nu hoppas jag att jag har basvaror för ett tag.
Slängde ihop smet till falafel innan jag åkte så det kunde hinna gotta sig lite. Jag hade nåt falafelpulver i skåpet dom sista 4 åren och nu tänkte jag att det var dax att prova på det.
Och det funkade riktigt bra faktiskt. Ut över att jag 'stekte' dom i majsolja och på så sätt toktrotsade detoxregeln att just undvika att steka.
Till det tog jag skiten från dom andra dagarna (gahhh det tar aldrig slut!!) och dessutom en klutt Soya Yoghurt *bryter ny mark* med salt och kryddor.
Asså, det var SÅ gott!
Och kors i taket, jag har inte mått illa än.
Annars brukar jag ju må riktigt illa efter dom flesta måltiderna men framsidan av detox och annan nyttig mat som typ GI, är att jag aldrig mår illa och att jag aldrig får dippar!

Och VARFÖR envisas man då med att äta skitmat som min kropp KLART och tydligt säger åt mig att INTE äta?
*korkad*

Till efterrätt en miniskål med naturell nötter, solros och torkad aprikos... och en kopp detox te med färsk ingefära.
Alla behov är tillgodosedda. Magiskt.
SEN att hjärnan tycker det är konstigt att inte trycka en ostmacka i tid o otid är en annan sak. Den får vänja sig.

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...