måndag, september 10, 2012

Djungel

O hjälp vikken djungel!
Kollade lite närmre på den sidan jag hade hittat för två bra detoxveckor men jag får ångest.
Det är FÖR inramad.
Jag blir stressat och känner inte att jag kan stå där och följa recept för att få med en lunchlåda till skolan varje dag.
Nej jag behöver veta vad jag får äta och vad jag inte får äta.
På det alla goda råd för två effektiva detoxveckor.

Och det är här det börjar... djungeln.

Det finns nog lika många sätt att detoxa som det finns stjärnor på himmelen.
Det gäller alltså att använda sitt förnuft och besluta sig för vad JAG tycker är viktigt och vad JAG tror är bra för mig.

Och jag har beslutat mig för följande

Jag kommer INTE inta:
Kaffe
Svart te
Animalisk protein
Mejeriprodukter
Spannmål
Socker el ersättning
Alkohol
Huvudverkstabletter

Kommer försöka undvika:
Besprutad och processad mat

Stress
För lite sömn
Hård träning (ingen risk)

Jag kommer försöka inta produkter som har höga halter av antioxidanter och som har utrensande effekt.
Saker som är extra bra under detox skall vara:

Äpplen, rödbetor, broccoli, vitkål, savoykål, lök, morötter, tomater, selleri, körsbär, kiwi, gurka, fänkål, vitlök, hallon, granatäpple, paprika, ingefära, vattenkrasse, citron, melon, rödkål, brysselkål, ärtor, apelsin, passionsfrukt, papaya, persilja, päron, ananas, groddar, jordgubbar, blåbär, havtorn, sockerärtor, sparris, torkad frukt (osockrad), plommon, pumpa, spenat, oliver, alla salladssorter, aprikoser, avokado, banan, kokosnöt, grapefrukt, vegetabiliska, oljor, kryddor, örtkryddor, honung, dijonsenap, pesto, tamarisoja, tomatpuré, vinäger, soltorkade tomater, agavesirap

Så nu har jag handlat lite på lokala affärn och spräckt matbudgeten totalt.
Måste åka till nån fet affär där det koster mindre och det finns mera att välja på.

Nu börjar jag lite lugnt med kvällsmaten. Kommer rensa ut kylen på sånt som kommer bli dåligt inom två veckor och dessutom har jag druckit sista koppen kaffe.
Så får vi se.
Har planerat in att koka lite grönsaker från frysen och göra mos på dom.
Till det quinoa, sparris och spenat. Kanske lite fårost. Trappar ned lite med det. Men tanken är att vara helt utan.

Låter detta tokit?

Mm... så snart jag ska börja med sånt här så blir jag konstant hungrig...
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...