fredag, juni 29, 2012

Vaken

Kan ju säga att, det att bli opererad i vaken tillstånd är INTE riktigt min grej.
Så otroligt obehagligt.
Först skulle området, som ju inte var så stort, bedövas.
Då blir man stucken med en nål uuuungefär 50 ggr på olika ställen. Prick, prick, prick, prick...
Ja ni fattar.
Jag är ingen mes och det gjorde väl inte ONT men det blir ju som en ihållande störigt ont ett bra tag... som att tatuera sig typ. Man har lust att smälla till han lixom.
När han väl var klar med det testade han bedövningen lite här och där... bla m spetsen av skalpellen...
'Känner du kniven Karina?'
Gahhhhh... mentalt känner man ju precist ALLT... bara tanken på att han sticker skalpellen i mig i detta nu är ju så sjukt!
'Nej jag känner inget' säger jag med en viss tveksamhet...
'Då kör vi' -känner hur han börjar skära
ONT! Plötsligt känner jag kniven.
'Ojdå, då får vi nog ta lite mera bedövning'
Jatack... å klubba gärna ned mig mä!

Detta fortsatte. Då och då under ingreppet och när han sydde ihop mig efterår var han tvungen att bedöva mera...
Jag var tydligen väldit svårbedövat.
Och nu har Örebro Landsting inte flera pengar över till sånt som bedövningsmedel för jag har knäckt budgeten.

Men sen vert det ju över.
Inatt har jag haft ont, och idag gör det ont. Mår lite illa hela tiden men jag överlever väl denne gång mä :)
Tänkte klippa gräset meeeen jag tror jag ska låta bli.
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...