onsdag, juni 06, 2012

Från d ena till det andre...Hon gör det igen!

Sådär ja... Som vanligt så sätter jag igång med stora saker på heeelt fel tidpunkt.
Idag satte jag igång med att riva ut golvet i köket si sådär knappt en timma innan jag skulle fira Hwila på ett jättelikt barnkalas vid Borasjön.








Väl hemma såg jag vad jag hade ställd till med. Ensam som jag var tänkte jag... nu skarreuuuut!

 Kan ju berätta att DET inte var det enklaste jobbet jag satt musklarna i.
Ok... kanske att mattan i trappan var liiite värre men detta var skit jobbigt. Plastmattan fick jag skära i bitar som passade masonitskivorna under så jag öht kunde få loss NÅT från golvet.
Då var det bara att bända, vråla och slita.
Och till slut... var alla skivor = hela mattan borta.

Nu fanns det bara typ en miljard spik kvar att dra upp... preciiiist som i hallen. Skillnaden på hallen och nu var mest den att jag tänkte att det var förbjudet för mig att somna innan alla spikar är borta...
Och envis som man är...

*stön*
Nu e Tant slut kan jag förklara. Nu har jag gått från ett svårtskött golv till ett obehandlat skit dumt att ha i ett kök-golv. Måste skaffa en plastmatta att ha under golvet fortare än kvickt. Annars blir det döjobbigt när det väl är dax att måla golvet... asså när jag blir skit rik.

En sista bild... på köket när jag köpte huset.
Mattan som ni fattar, är borta. *nöjd*


Nu ärre gonatt!!
/tant trassel







Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...