söndag, juni 17, 2012

Naken o kall

'Fota mig Karina, när jag gör såhär!!'
3:an satte på sin förskräckta min under en fotosession (eg en mindre shoppingtur) på IKEA.
Simon skulle handla lite smått och gott och eftersom 1:an och 2:an var med sin pappa på Liseberg fanns det bara 3:an och 4:an att rikta sin uppmärksamhet mot.
Det kan va bra ibland.
Samma helg var då 3:an iväg med sin pappa och handla tyg.
Det hade nämligen hänt så att vovven hade blivit kall och ledsen.

Den har blivit utan kläder. Och det ska ju såklart fixas.
Jag blev såååå glad när jag såg att dom hade valt ett skört, helt-omöjligt-att-sy-i-tyg som det då skulle sys kläder av till vovven.

Jag funderade på kvällen på hur vi skulle bemöta alla önskemål från 3:ans sida om kjol, skor, blus, trosor, krona blablabla
Nästa fm satte jag igång.
När det var dax att måtta på vovven gick inte hundskrället att hitta. Simon bor i en trea och det är ju inte direkt så att det finns JÄTTE mycket ställen att gömma en stor gosehund.
Men den var tvärborta.
4:an var starkt misstänkt för dådet. Hon sågs sist hålla i föremålet och nu var det borta.
Vi letade HELA dagen efter vovven!
När det på kvällen visade sig att även 4:ans ANKA var borta dåååå stärktes misstankarna kraftigt mot 4:an.
Två barns favisgosedjur är borta och det är snart nattning.
Då har vi alltså letat överallt från toastolen till buskarna nedanför balkongen.
BORTA...
Tills jag skulle krama dom små gonatt och ser nåt som inte stämmer.
När man tittar på leksaksugnen i deras rum då brukar det vara mörkt i själva ugnen. Nu var det... ljust... grått...
Där låg dom... både vovven å ankan.
Instoppat i leksaksugnen. Antagligen det ENDA stället vi inte hade letat.
Alla blev glada förstås och jag sa till 4:an att man får gömma alla gosedjur man vill, men ALDRIG gömma vovven eller ankan... aldrig.

Så där gick iaf klänningsplanerna i vasken för denne gång. Vi hann inte sy till vovven och nu när det är helg igen har jag inte varken 3:an eller vovven här.
Men jag har iaf hunnit svära över tyget som är helt omöjligt att sy i och fastnar mest helatiden i symaskinen.
Tur att hon inte e så petig 3:an... kommer nog bli en klänning sen :)
-om inte vovven har rymt.

/tant trassel; detektiv, sytant och plastmorsa

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...