lördag, juni 23, 2012

Straffas

Jag har inte ätit något av betydelse sedan onsdag efter frukost.
Det jag har fått i mig har varit vatten och Nutrilett. Max två om dan.
Igår på midsommar fick jag i mig nästan en hel Nutilett på fm och sen två sillbitar och en färskpotatis till lunch och till slut äntligen 1/3 köttbit på kvällen.

Under dom här dagarna har kroppen fungerat bra. Inga dippar orsakat av mitt matintag.
Kanske min kropp är lite i stress för tiden men idag lyckades jag iaf få i mig nästan två smörgåsar m mycket skinka å grönt till frukost o sen 2/3 tortillabröd m kanske två msk kött i och grönt.
Dessutom lite jordgubbar o en skinktoast till kvällsmat kl 19:30 när vi hade kommit hem.
Tyckte ändå det var ganska bra jämnförd med dom andra dagarna.
MEN kroppen straffar mig nu på kvällen för att jag har ätit!
Jag får en ordentlig dipp m skakningar o svettningar som först smyger sig på som OM jag är uppmärksam kan hinna parera i lagom tid med typ en shake eller ett ägg eller sånt.

Men icke ikväll. Jag fick skakande försöka skruva fast locket på min shaker och snabbt försöka få i mig en Nutrilett, trots att jag är tvärmätt.

Förstår ingenting.
Jag straffas för att jag försöker göra rätt.

Vad är signalen från kroppen?
"jo duuu, jag lever helst på bantningspulver än riktig mat"
Det e ju inte friskt?
Jag menar... Är det så enkelt? Kan jag sluta kämpa o bara käka bantningsOBoy?
Är det lösningen för en kropp som aldrig blir nöjd?
GI vet jag den vill ha. Men jag orkar inte. Nutrilett känns "smartare"

/tant trassel by phone

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...