tisdag, juni 12, 2012

Asta cyklar vidare

Har letat ett tag efter en cykel att ha i Örebro hos Simon. Behöver inte bil där jämnt. Men jag har så klart inte råd att köpa nån.
Har bett en klasskompis stjäla en åt mig men det är inte lätt att få en 22 åring att bli kriminell över en natt.
Så jag har funderat på hur jag skulle hitta en möjlig billig/gratis cykel.
Kom på bonden Lars... gubben vi bodde bredvid i Stenkulla och som jag fortfarande köper ägg hos då och då.
Han är gammal bonde och jag tänkte att en SÅN slänger aldrig nåt.
Jag och Zion åkte förbi där igår för att köpa ägg och sitta ned en stund. Prata lite. Han och hans kärling Ulla, är runt 80 år och är sånna dära bra grannar som på riktigt trivs i ens sällskap.
Så jag frågade gubben Lars mitt i sockerkakan om han evt hade en gammal cykel som stod och skräpade.
Näää det hade han inte... näää säger Ulla... Astas gamla cykel är ju inget att ha. Den har ju stått i fukt och är ful och gammal.
Fast, säger jag, jag gillar ju att pyssla så hänger den bara samman så ska vi nog få ordning på den.

Hänger med gubben Lars till ladan och Astas gamla cykel uppenbarar sig för mig.
Visst att den behöver kärlek men den är underbart fin.
Trähandtag och sånt dära nät vid bakhjulet.
En del rost men rost har jag kämpat med innan och gör mig inte rädd.
Autosol är min krigare :)
 
http://trasseltofs.blogspot.se/2010/06/pan-bara-tant.html

Jag har inge bild på Astas cykel för jag kunde inte ta hem den med min bil men jag tänkte försöka hämta den imorn.
Då kommer kort.
Blev iaf jätte glad. Har väntat och väntat känns det som och man får lön för sitt tålamod ibland :)

Så Astas cykel skall få nytt liv. Än är det inte slutjobbat för den pinglan.
Tack Lars & Ulla <3

/tant trassel

2 kommentarer:

Kattis sa...

Gud så härligt!! Älskar när saker får nya liv.. bättre cyklen finns hos dig än att den bara står :) själv är jag inte varken pysslig eller händig men iom min kärlek till återanvändning kanske jag blir det nån gång.. ser fram emot att se bilder :D

Tant Trassel sa...

Men du Kattis... om du skulle få hem en sån dära cykel... skitig och lite rostig, blir inte du sådär äckligt triggat av att veta att OM jag lägger ned lite energi på detta då kan det bli nåt riktigt bra?
Jag måste oxå ta reda på fakta. HUR gör jag? Vilka medel kan ta rosten? Skall jag måla? Hammarlack?
Och kromet... hur...?
Men du det finns MASSOR därute som vet. Bara att fråga nån :)
Pån bara!!
Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...