söndag, juni 17, 2012

Finnig


Hittade en gammal klänning i några gömmor som jag har haft liggandes sen många år. Köpte den i Danmark på loppis är jag ganska säker på. Jag har ju mycket mycket tjockare då så jag minns att jag på den tiden köpte sånna klänningar för att sy om dom till nåt jag själv kunde va vi. Typ en kjol eller nåt.
Denne hade jag TUR SOM VAR endast hunnit sprätta upp i sidorna. Sen stoppat undan den.
Nu tog jag och sydde ihop den och hoppades på att jag skulle komma i den.
En strl 42 på 70-talet var ju INTE riktigt som en 42 i dag.
Men den satt som en smack.
Härligt. Då blir jag glad.
Och detta är ju finsk design när den är som bäst. Kläder och mönster det var dom bra på på 70-talet!

Nu ska jag bara hitta en anledning att ha på den.

/tant trassel


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...