fredag, juni 01, 2012

Hwila 7 år!

Igår, den 31 maj, fyllde den finaste flickan jag vet 7 år.
Hon fick öppna presenter från lillebror i sängen (en ring och en badmadrass) och när det var dax att cykla till skolan skolan stod det en fin ny cykel fram för garageporten.
Fatta va lycklig hon vert! Stoltast i världen som ni ser :)




Hwila utbrast till sin lillebror när hon fick se cykeln 'Zion ÄR inte detta bara bästa dagen i ditt liv!!?'
Zion brummade nåt och började gå mot sin egen 30 krs cykel :)

Dagen fortsatte som den började när vi kom till skolan.
Fröken Eva på skolan vert med dragen till cykelstället för att beundra tillskottet.
Dessutom så säger hon sånt som en var förälder blir så förbannad glad av att höra. Ni vet hur fantastisk hon tycker Hwila är. Hur glad hon är alltid och hur det smittar av sig.
Tack Eva. Inget kan göra mig gladare att höra!

Efter skolan var det dax att hämta paket på posten. Hwila hade fått 4 paketlappar och jag hade ingen aning om vem dom paketen kunde va ifrån.
Väl hemma ser jag att paketen är från fyra mammor från gamla mammagrupper. Tre av dom från Hwilas mammagrupp och en från Zions.
Cina m Julia, Myran m Kajsa, Ade m Selma och Mica m Hugo. Alla fyra tänkte på oss, på våra behov och på att hjälpa Hwila att få en fin dag.
Fyra paket med kläder.
Vi är så tacksamma! Och SÅ överraskade!

Senare på dan kom Grannungen Matilda förbi med ett paket. En fin klänning :)
Därefter åkte vi till Örebro till Simon för att Simons familj kunde få vara med att fira 7åringen.
Jag har ju inga andra att bjuda på kalas så dom fick ställa upp.
Alla mötte upp. Alla svärmödrar och svärfädrar :)
Det fanns paket i massor och än en gång kände jag mig så tacksam och rik.
Många paket, kramar och en massa fika senare var det dax för hemfärd.
Hon tog på hjälmen i bilen eftersom hon 'skulle hinna åka en sväng på nya cykeln' när vi kom hem.
Men dagen kom ifatt henne.





Hwila hade en jättefin dag tack vare alla inblandade. Ibland är man lite själv som skild och all släkt i Danmark.

 /tant trassel

2 kommentarer:

Katja sa...

Hon ser sjukt nöjd ut, vad kul!

Astrid har handlat hon med till henne. Med ömma fötter har jag travat runt för att hitta rätt present godkänd av A. När presenten väl var inhandlad har både A och G rivit upp paketet och provat den 4-5 ggr. :-D

A påstod att Zion fyller år nu på hösten också, så han får också en present.. vet inte om det stämmer men kläderna passar förhoppningsvis. tyckte mig läsa förut nåt om fobollskläder som "alla andra" har.. en viss "Messi" :)

Tant Trassel sa...

Ni har haft en effektiv semester och jag VET att 3:an å 4:an kommer blir JÄTTE glada för det som så noggrant har blivit utvald av 2:an ;)
BRA att Astrid å Greta har provat presenten oxå så vi vet att det fungerar lixom!

Är glad att ni tänker på oss :)
Ska bli jättespännande att se va Astrid har valt!

Ja Messi ja... vet inte riktigt vem det är... vet om nån Alessi men det är nog inte samma kille. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...