lördag, juni 09, 2012

Måste nog öööva lite

Igår fick jag hem mina, i mina ögon, alldeles underbara barn.
Fredagsöverraskningen denne gång var att provköra det nyinköpta munkjärnet.
Vi var alla mycket förväntansfulla.
Det tog några vändor innan jag fick till nåt som liknade en munk.
Rörde till lite glasyr och sen satte vi igång med att äta.
Jag gjorde munkar och ungarna åt... och åt och åt...



Det smakade inte det minsta munk dock mera åt krummelur hållet tror jag. Jag vet inte hur sånna smakar men med tanke på vad jag hört om just sånna små saker så kan jag tänka mig att dessa munkar BORDE va i släkt iaf.

Hur som, jag hade inte nåt tjusigt pynt till dom små ringarna men det får man vän fixa till nästa gång.
Jag ska nog leta efter lite andra recept. Detta recept hängde med i förpackningen. Fel var det dessutom men jag är ju så pass smart att jag räknade ut att man inte skulle ha i två omgångar mjöl utan den ene boooorde va mjölk.
OCH att man ska använda en SKED inte en TESKED för att fylla laggen.
Ja, dummare än så är jag faktiskt inte.

Men som sagt... måste modda receptet lite.
Men jag är nöjd med mitt köp.
Zion var inte så jätte impad dock... dom smakade ju inte munk :(

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...