lördag, juni 02, 2012

Pang på

Zion lyckades slå upp hakan på en studsmatta onsdag kväll. Jag såg att det var en ganska djup spricka och tanken på att skulle åka in till Örebro och sitta på akuten i tre timmar för att antagligen få ett plåster på kändes inte så jätte lockande.
Bedömde krasst att det antagligen inte skulle sys men mindes tillbaka till min egen barndom där jag hade fått ett liknande sår och hur det lagades med ett 'fjärilsplåster'
Hade väl principen klar för mig och försökte få till en variant på en sån själv.



Dagen efter drog vi till VC för att få omplåstrandet godkänt av SSK.
Allt handlar ju till syvende och sist om att jag inte vill att han ska få ett skitfult ärr i ansiktet bara för att jag gjorde fel OCH dessutom är det en försäkringsfråga.
Barn glöms ofta bort när det gäller försäkring.
Dom är INTE försäkrade genom oss föräldrar utan dom måste ha en egen försäkring.
Tex i detta fall där det finns risk för Zion att få ett ärr i ansiktet, då kan han få ersättning när han blir äldre och skäggig just för att han hade en försäkring och för att vi meddelade försäkringsbolaget om skadan.
Samma som om barnen skulle ramla och slå munnen. Skador som kanske inte syns idag men när tänderna har växt klart kan dom bli jätte 'fula i mun' pga att dom ramlade och slog munnen när dom var små.
Så det är en del att tänka på inför framtiden!
Så har du inte försäkrat ditt barn, GÖR DET!
Det kostar runt 130 kr i månaden.
Kolla försäkringsbolagen ordentligt. Och om du redan har försäkring sen barnet var späd, BYT INTE bolag! Då kan du gå mista om viktiga saker som faller bort vid bytet. Ha kvar ditt första bolag.

Zion fick iaf godkänt av SSK och fick dessutom kirurgtejp på det. Såret måste skyddas i två mån mot solen eftersom solen förvärrar ärret.
Så, då vet ni det oxå :)

/tant trassel by phone

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...