tisdag, juni 05, 2012

Fira Sverige?

Njäää... tror inte det.
Firar Hwila istället.
Hon och hennes kompis Olivia ska få ha ett kalas vis sockenstugan vid Borasjön utanför Laxå imorn på nationaldagen.

Det får bli en budgetvariant eftersom varken jag eller Olivias mamma har slantarna till nåt lyxigare.

Vi pratade om det att det har blivit lite av en tävling om vem som kan hålla det häftigaste kalaset. Förra året höll vi Hwila och Zions kalas på Lek o Buslandet vikket kostar muuultum om man inte har multum.
Men nu får det va nog med tjusiga kalas. Ungarna är nog kreativa nog att ha roligt under två timmar UTAN Lek o buslandet.

Olivias mamma är dessutom så himla kreativ å påhittig så jag hänger bara på.
Ska iaf rulla chokladbollar tills imorn. DET har jag råd mä :)

Dom kommer få en fin dag. Jag VET det.
Så hej... våga vägra tävla om tjusiga barnkalas. Ungarna är tjusiga nog i sig själva och trooo mig... nog kreativa nog.

Kram (det var länge sen va?)
/tant trassel

2 kommentarer:

Agnes sa...

Hej!
Jag tycker ni gör helt rätt med kalaset. Här hemma är det kalas men på rimlig nivå! Jisses det kan ju dra iväg hur mycket som helst annars. Dessutom så tror jag att ungarna tycker mer om att ha ett kalas hemma med tårta och saft i stället för det där vräkiga som många har på olika ställen. Vad ska man sedan kunna erbjuda när de fyller 13 år eller mer i partyväg om man redan i lägre ålder har förbrukat alla äventyr som erbjuds? Lyxen är väl ändå att barnen får ha sina kompisar hos sig och fira med dom? Vår kille har max 6 kompisar på sina kalas här hemma och det räcker alldeles utmärkt.
Ekonomin ska ju hålla över kalaset också.... Vi har ju födelsedagsfirande kring jul och det är ju inte heller det lättaste att få ihop.
Ha en bra kalasdag och jag hoppas ni går hela ur kalasets virvlar!!

Tant Trassel sa...

Agnes, du har så rätt!
Kalaset vert helt underbart och både vuxna och barn var med på lekar och bus.
Flera vuxna kom fram till mig under kalaset och rosade mig och den andra mamman för kalaset och jag har fått sms efter kalaset oxå med rosor.
Så jo... Lek och buslandet blirre inte mera faktiskt.
En kreativ kompis och en masse glada ungar... och fint väder :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...