söndag, juni 17, 2012

Har man sagt A...

...får man säga B.
Det vet vi ju allihopa.
Simon är en chililover. Och jag är en odlingslover.
Köpte två små Chiliplantor till honom och vert jätteglad att han skulle bli glad... men sen kom jag på att det nog inte kommer bliiii några chilisar om plantorna får stå på en blåsig balkong.
Jag behövde investera i ett växthus.
Tänkte ta ett från Jula för 149 kr. Dom var tvärslut och skulle först komma in nästa sommar (?????)
Åkte till Biltema och ville köpa deras för 179 kr. Tvärslut. Kommer in nästa sommar (?????)

Fick kolla runt lite och det slutade med ett stadigt, och bra växthus för 249 kr på ClasOhlson.


Idag är jag glad att jag fick ta ett dyrare växthus för dom andra hade nog blåst bort. Dessutom är detta LITE roligare och skulle gå att måla i en piffig färg.

Men för det mesta
får den ha 'kläderna' på annars försvinner ju effekten :)
Och ja... det syns små chilisar på plantorna nu.
Det har även tillkommit an massa kryddor så nu är helgomeletten tvärpiffat :)

Skulle dock behöva andra krukor till växterna. Men nu får vi ta va vi har.
*nöjd ändå*

/tant trassel


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...