onsdag, juli 01, 2009

och här går dagarna bara...

Känns nästan lite som semester dom hära veckorna jag är arbetslös innan skolan börjar igen.
Jag lullar runt härhemma. Lämnar barnen på dagis kl 9 och hämtar dom vid 12 igen.
Visst hinner man knappt sätta sig med en kopp kaffe efter lämningen innan det är dax att fara iväg å hämta igen.
Men sen är vi ute hela dagarna. Ibland inne en stund för att fly solen, kolla på Nicke Nyfiken kanske medan jag kollar en sväng på datorn.
Barnen mår som bäst när dom kan få va ute på det här sättet. Sällan bråk och vi jobbar hårt med Zion och blöjan när vi har chansen att låta honom gå runt med bar rumpa.
Verkar funka bra. Han gillar att få kissa i gräset och jag får till å mä plocka upp bajs några ggr om dan. Han kommer springande och skall visa var på tomten han bajsat :)
Vi hoppas få slippa den varma blöjan till hösten.

Idag har jag ÄNTLIGEN lagt ner tid på att beställa ett gäng med bilder på Fuli Film. Det är sååååå arbetsamt och segt att jag drar mig för att göra det. Det har tagit det mesta av dan att beställa 100 kort.
Men nu är det gjort :)
Då kanske man kan få gjort albummet till dagis och Barnens Tavla där det finns bild på dom, deras föräldrar, hunden och huset typ.
Ett svart samvete som har hängt över mig ett år snart.

Men ja, det är trötta barn man har på kvällarna numera.
Hwila har börjat drömma en del läskit verkar det som.
Ikväll sa hon att hon ville ha huvudet i andra enden av sängen för i den enden hon låg i drömde hon en masse dumma saker :)
Får se om det hjälper.


Puss nu
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...