torsdag, juli 16, 2009

Att kunna välja!


Valfrihet är mycket viktigt för mig. Jag har x antal olika uppsättningar men koppar hemma, så den som kommer och fikar kan välja en annan kopp om det passar dennes smak bättre :)

Men den dära känslan att gå in i VILKEN klädaffär som helst, gå fram till vikket plagg som helst och det PASSAR, jag undrar så hur det känns!

Var förbi en naaajs affär här i Örebro som heter typ Sahara. Därinne hade dom 50% på alla kläder. Hittade denne fantastiska klänningen med döskallar (a'la tattoo), rosor och lite andra fina bilder.
Stilen var lite Rockabilly.
Men självklart kunde jag inte dra upp dragkädjan :(
Hur känns det att va den människan som visar upp klänningen i bladen? Den människan klänningen sitter SNYGGT på?
Kommer jag nånsin få känna den känslan? Tror det inte.

Jag fick iaf hem mina blåa jeans som jag hade beställd. Johanna hade köpt likadana när jag var där senast och dom var gör snygga, så jag hem å beställa :)
Köpte dom på HMs hemsida.
Fick skicka tillbaka dom förra gången och ta en strl mindre. Det är ju iåförsig aldrig fel :)

Nu borde jag nog sätta igång för dagen. Skall jobba sen efter skolan. Känns ju att jag inte träffar barnen annat än max en timme dom här dagarna då jag jobbar och går i skolan.
Jobbigt :(
Men idag är sista dagen på länge med både jobb och skola på samma dag.
Ha en fin dag!

Pussar
/tant trassel

3 kommentarer:

orcid sa...

tänk att byxorna var för stora...det var ju ett ok skäl att skicka tillbaka;) men trist på klänningen:( jag längtar tills jag också kan knata in i en affär, hitta nått fint och verkligen få det på mig:)

det vore så najs :D

orcid sa...

förresten har jag sagt att jag gillar 2007-2009 bilderna på dig..så kul att se förändringen.
vilken skillnad och det fantastiska är när man tappar vikt är att man ser yngre ut fast man blivit äldre:D

amanda sa...

Jag gillar din ödmjuka presentation=) Du bjuder på dig själv, vackert! Tyvärr är väl klädutbudet för lite större människor något sämre... Men jag hoppas att du kan känna dig snygg i de nya jenasen, och om inte annat kan du ju sy själv eller??=)

Förresten, har kollat amningshjälpen och läst en hel del där och det känns bra att veta att många har samma problem... det hjälper ngt.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...