onsdag, juli 08, 2009

oj!? SOL!

Mmmm... här är det SOL idag!
Har till å mä hängt ut tvätten.

Idag tog jag å åkte SJÄLV till Laxå för att gå på apoteket, handla lite, loppa lite och handlat lite mutgodis tills ikväll.

Loppet vert ganska ok idag faktiskt.
Hittade en del jag ville ha men köpte inte all sytråd, knappar och annat fint gammalt sytjosan jag hittade :)

En sak som stod där och ville med hem var denne.
Det är en sån sylåda/korg typ. Funderar liiite på om man skulle testa att ge den lite nytt tyg, men nu får vi se. Den är inte såååå fin i tyget... solblekt och smutsigt.



Sen denne lilla korg som det satt lite nålar i. Så jag antar att det har varit ett syskrin. Tyckte den var så gullig, så... Funderar lite på att ha hemlisar i den. Ni vet en sån dära låda alla jämnt har på film med foton, små prylar och brev -som om nån skickar brev i dag... ja det skulel väl va Petra då... Just det... skall jag få brev snart Petra!!? :)

Burken hittade jag oxå. Jätte fina mönster på! Knappar kanske?



Den sista sakern som flyttade in till oss idag var Björnes kompis Snigel.
Har velat ha en sån sen Hwila var bäbis, men har alltid tyckt att den vert för dyr.
Nu kosta den bara 15 kr, så jag slog till :)



Ikväll skall jag åka till granntanten anna -tror jag det blir. Hennes dotter och Merjas dotter skall ta hand om mina ungar ett par timmar medan vi tantar åker en liten sväng till nån rolig butik och shoppar loss :)
Skall bli så mysit. Hoppas det går bra med ungarna. Är ju inte så van att lämna bort dom direkt!
Har typ hänt EN gång innan!
Jaja. Dom klarar sig väl. Har köpt lite godis så dom så dom 'har nåt att göra' hähä
Sen när vi kommer hem tar jag kidesen och åker till fru prälle där vi skall sova över. Då kan sara och jag pyssla bäst vi vill.
Hennes man är inte hemma, så vi passar på. Rolle jobbar ändå, så...
Sen kan ungarna busa sen när dom vaknar igen. Blir bra d.
Kanske skulle packa ihop lite pysselsaker tills sen.
Kl är ju redan 16!

Jaja... en sista sak.
Tror att jag kan tacka sommaren för att jag numera har en så gott som blöjfri son. Från noll till hundra lixom!
Har inte bytt en kisseblöja på honom på väldit länge.
Bajsat har han oftast gjort i gräset eller på nån bilresa då han haft blöjan.
Men det är mycket duktigt tycker jag av han. han har inte visat ett gnutta intresse för pottan tills han plötsligt kom på att han kunde kissa i gräset!!
Och när Hwila sen jublade när han kissade på pottan gjorde att även DET vert trevligt :)

Han är torr på natten verkar det som, så jag tror jag skall testa att köra utan blöja även nattetid.

Nu saknas det bara att Hwila ska släppa detta med att inte våga bajsa på pottan. Meeen det kommer väl.

Puss för nu. Skall hinna laga lite mat. Kanske får hämta in tvätten oxå, för nu mullrar det där ute.
/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

somrarna måste vara kalas för småbarnsföräldrar som vill ha blöjfria barn:)


en sån där korg på ben(sykorg) har min mamma....eller hade i alla fall...måste kolla om hon har den kvar:)

orcid sa...

missa ju att säga ha en riktig trevlig övernattning:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...