torsdag, juli 30, 2009

Snackat mä klimatdamen.

Idag hade jag avtalat med Martha Thernsjö som jobbar i Klimatpilot-projektet som kommunikationskonsul.
Hon hade en massa frågor inför stundande start av projektet dom jobbat för att sätta på benen.
Det kommer nog att bli ett riktigt lärorikt år när det gäller att leva Klimatsmart som det så fint heter.

Hon frågade mig vad jag förväntade mig av året som Klimatpilot och jag känner väl att har jag bara fått redskap att leva lite smartare och veta var man skall lägga fokus när det gäller att tänka miljöriktigt, så jag inte bränner energi på nåt som ändå inte ger nåt, så skulle jag känna mig riktigt nöjd.
Hoppas såklart på att kunna leva som en 'bättre människa' efter årets slut och på så sätt vara en förebild för andra... meningen är ju att det skall kännas roligt och inte för krångligt att leva klimatsmart. Inga pekpinnar eller dåligt samvete för det orkar ingen mä! Inte när man har alla 100 andra saker att göra varje dag bara för att vardagen skall hänga samman.
Jag vill efter detta år känna lugnet i det bättre sättet att leva på, så det blir en naturlig del av vardagen.

Dessutom är Naturskyddsföreningen involverad och har mycket planer för att barnen kan ta del i projektet! Spännande!

Hon frågade hur man hade det med media-uppmärksamhet. Måste ju erkänna att det inte är min starka sida. Brukar oftast stå där tyst och inte veta vad man skall säga. Det gäller alla gånger man får en mikrofon under näsan.
Sedan undrade hon om jag ville blogga om det att vara klimatpilot under året som kommer och DET känns ju onekligen lite mera som jag :)

I mitten av september kommer våran familj tillsammans med dom andra familjerna i Laxå kommun att presenteras på troget i Laxå på ett litet tjohej där. Känslan att stå där får mig att vilja sjukskriva mig, men har man sagt A får man säga B?!
Jag får väl profylaxandas om det skiter sig. Gömma mig bakom barnen :)

Well... nu är ju frågan... nej... det får va så länge.
Pussar
/tant trassel





1 kommentar:

Hello sa...

Åh, vad avis jag blir! Hoppas vi som läser här också får reda på några av visheterna :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...