fredag, juli 10, 2009

pust å stön

Tufft att ha kul men va gör man inte.
Anna kom å hämta mig å barnen vid 17:30 på onsdag em för att åka till Bjarne tillsammans med alla andra ungar som tydligen skulle leka där.
Annas och Merjas töser med kompisar skulle se efter Annas tre barn, mina två och Merja och Bjarnes gemensamma lillkille.
Så det var fullt hus när dom tre tanterna samt farbror Bjarne satte sig i Bjarnes bil för att åka till Laxå för att hämta pengar och sen till Vretstorp till Rockabilly affärn.

Alla barn glada med en jätte godispåse som jag lämnade efter mig, åkte vi iväg till Laxå. När vi hade hämtat dricka och tagit ut pengar ringer Annas telefon där budskapet är, kom hem, vildingen har krockat med den andra vildingen och det är blod överallt. (Annas & Mejas vildingar asså)
Då var det bara att vända näsan hemåt för att kolla läget.
Väl hemma i Hasselfors igen ser lillskiten lite medtagen och lessen ut. Inte så konstigt eftersom han ögonlock har spruckit och ögat är helt svullet.
Anna väljer att stanna kvar hemma hos Bjarne och Bjarne stannar oxå eftersom hans vilding har fått en rejeel buckla och klagar över huvudverk.
Merja och jag tar bilen och gör en egen utflykt.

Inte sååå roligt som jag hade hoppats på men roligt nog för att jag skulle använda mig av drygt 200 kr

På väg till bilen hem fick jag sms av Anna att dom hade åkt till Karlskoga med vildingen. Dom skulle sy honom tydligen.

Väl hemma ho Bjarne vert det lite lek på plats och föräldrarna kunde ta en kaffe, en smörgås och ungarna lite mannagröt.

Kl 21 ringde fru prälle att nu var dom hemma, så då var det bara att räfsa ihop alla sina prylar å åka 300 m till prästgårn.
Barnbad och saga och innan man hann se sig omkring var klockan halv 11 på kvällen.
Stoppade ner ungarna i sängen och Hwila blundade och somnade. Zion var skit seg å somnade vid 23.
NUUU skulle här pysslas!
Kl 03:30 var jag i min säng och hade åstadkommit Zions planch till dagis.



Vert otroligt nog ganska nöjd med resultatet. Lite nytt för mig detta med att klippa sönder kort för att sätta in dom... men det kändes bra :)

En pigg unge vaknade kl 7 nästa morron, så då var det bara att inse fakta. Upp å hoppa...
Var kvar hos Sara resten av förmiddagen men runt lunch kändes det som att det var dax att bryta upp.
Skönt att vara hemma och Zion somnade tillsammans med sin mamma hemma i sängen. Lugnet lade sig över våran lilla familj resten av kvällen.
Tufft men vi hade några bra timmar i action.
Har fått sova nu på morron och sen på söndag är det jobb och sen jobb och skola i tre veckor efter det. Skönt att va lite utvilad iaf.

Puss nu
/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

ojoj vilken smäll! trist men du affischen blev ju jättefin!!!:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...