onsdag, juli 22, 2009

Fint besök.

Ida åkte jag lite tidigare från skolan eftersom min gamla granne Nicoline skulle komma å hälsa på.
Det var henne vi hade hämtat vagnen i sthlm till. Hon skall ha bäbis i sep så hon behövde en syskonvagn.

Men hon kom inte själv med hund och son, utan grannen Anna hängde tydligen oxå på.

Jätte trevligt med lite spontant besök!

Nicoline vert jätte gla i vagnen och jag lovade henne att tvätta den och fixa till den innan hennes bäbis ska komma. Känns onödigt att hon ska stå å oksa med det själv.
Sen har jag lovat henne att sy en liten filt till bäbisen.
Hon gillar ljusblått och brunt tillsammans och det kan ju funka till en tjej oxå -vikket antagligen inte blir men ifall ATT...




Tänkte mig denne som framsidan med en mörk brun bred kant runt.
Sen på baksidan härligt mjukt frotté



Kommer nog att bli bra.
Det e ju inte lika ljusblått som hon kanske tänkt sig men jag tror det duger faktiskt.

Har iaf beställd tyg nu :)

Passa på att beställa lite till överkast på ungarnas sängar... i framtiden :)
Jobbar ju faktiskt ganska hårt med deras rum för tiden!
Skrapar färg å sånt...

Sen hade MissC gjord en beställning till mig som Nicoline skulle ha... lite sådär ni vet, bara för att...
Hon ÄLSKAR änglar och hon var nära gråt när hon fick den vackra ängeln som Sussi hade gjort med kädja å allt.
Den passade hennes solbrända hud och mörka ögon perfekt och hon fick en liten kompis runt halsen som kan skydda henne.


Tack Sussi!!


Jaja...
Vi snackade och snackade tills nån fyndig människa kom på att vi skulle hoppa studsmatta.

Eftersom jag får allvarliga lekagebesvär när jag studsar, så kollade jag mest på :)

Men en stund vert det en höggravid Nicoline med Colin 2 år, en galen pittbull och Anna pratandes i mobil på studsmattan samtidit.
Jätte roligt jö :)

Alla vert av nån skum anledning plötsligt sugna på en rejeel studsmatta i sin egen trädgård.



Såhär kan d se ut förstår ni :)






Well... nu skall jag in å stöka iordning inne på ungarnas rum. Har rivit lite i tapeterna idag, så det skall bort innan dom vaknar i morn bitti.
Funderar oxå på om jag ändå skall montera ihop skåpet vi köpte i helgen och måla den efteråt.
Skulle va skönt att få bort dom byråerna på ungarnas rum, så man kan komma ett steg närmre sova-i-eget-rum-kampanjen.

Hwila tycker att hon börjar bli för stor för sin nuvarande säng och sjungar lite för en ny.
Får se va Rolle går mä på till slut.
Verkar inte va det lättaste att hitta en säng som både han å jag gillar.

Gillar annars IKEAs dagbädd.
Skulle passa bra till både Zion å Hwila.


Mmm.... nu är det natta förstår ni.
Skolan imorn.
Natti vänner
/tant trassel

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tummen upp för dagbäddarna! Jag skulle själv vilja ha sådana till mina barn men vi kommer nog behöva en våningsäng. Blir för trångt annars :(

Marie sa...

Hur I Hela Friden hinner du med allt?? 8-D Sängen är jättesnygg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...