torsdag, juli 16, 2009

Kan NÅN förklara en gång för alla??

Blir GALEN!
Sitter här med ett ämne som heter Styrteknik.
Lite krångligt att förklara men det handlar asså om att man via datorn styr tex en rullbana som sorterar plast från metall.
För att cylinderna skall fatta när dom skall putta bort metallen och låta plasten åka vidare behöver den ett program.
Detta är ett PLC program och det är, än så länge, jätte krångligt eftersom det finns en liten del av hela programmeringen som jag inte FATTAT än.
INGEN lyckas förklara den för mig.
Ingen bok har tydliget gått igenom detta och ingen programvara som vi använt oss av förklarar!
Jag blir galen snart.
Var skall man ta vägen lixom. Det stoppar ju upp hela min inlärning och alla labbarna som skall göras bara för att tanten är trög!!
Ber man nån av killarna förklara blir det inte bättre eftersom det för dom använder sin vänster hjärnhalva när dom tänker och jag min högra, så krockar det.

-en liten parantes bara för att det är så intressant hur hjärnan funderar hos olika människor. Kopierad från Wikipedia.
------------------------------

Hjärnhalvornas olika förmågor

Hos de allra flesta, även hos många vänsterhänta, finner man samma fördelning av förmågor mellan hemisfärerna. Den vänstra halvan rymmer medvetande, språkförmåga i både tal och skrift, matematik, logik, analysförmåga samt jagets historiska aspekter och framtidsplaner. Den arbetar sekventiellt, vilket innebär att den koncentrerar sig på en sak i taget. Högra halvan står för omedvetna förmågor som intuition, kreativitet, helhetsuppfattning, känslosamhet, orienteringsförmåga, formkänsla, igenkänning av ansikten, tolkning av ansiktsuttryck och musikalitet. Den håller sig till det som finns här och nu men arbetar med många olika saker samtidigt.

----------------------

Får se va magister säger när dom kommer nästa vecka. NÅN måste väl kunna hjälpa mig!
Well... påen igen bara Karina!

/tt

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...