fredag, juli 03, 2009

Ugglor & sega gubbar.




Har ju glömt bort att jag skulle via upp en gåva som jag fått av dagmatte och hennes dotter. Dottern flyttstädade hemma och hittade dessa fantastiska saker och tänkte med en gång på mig :)
Den bruna lilla ugglan går att spela på! Häftit.

Dagmamma köpte även nåt som HON tyckte såg ut som ugglor... meeen...
Jag har ställd dom i rabatten för jag tyckte det var där dom hörde hemma :)
Klicka på bilden... visst är dom söta? Ser ut som små galna monsters hahaha.
Hwila såg dom i rabatten och utbröt 'VAD är det för några FRUKTANSVÄRDA ugglor som står här bland blommorna mamma!'

:)


OCH sen ett sista tillskott till ugglegänget.
Mamma köpte glasugglan till mig. Tyvärr verkar den fått en smäll på vägen hem för dens ene horn har gått av :(
Den ugglan som ser ut som en uggla på RIKTIGT fick jag av dagmatte tillsammans med monstren. Jätte vacker.
Den pytte lilla 'saken' skall jag ha i en sån prylhylla som jag har till att ligga härhemma.
Undrar om man skulle ta å hänga upp den!!
*helgmission*



Mmm. Funderar på om man kan locka med mannen till ett litet loppis idag. Undrar om man kan hitta en outforskat kanske!
Det hinner vi kanske.

Nästa vecka är sista veckan hemma. Sen börjar skolan igen.
Har dock fått lite problemo.
Jag har tagit jobb som tre första veckorna i skolan. Tog dom eftersom vi inte visste hur d skulel bli med jobb för rolle.
Nu visar det sig att han kan jobba JUST dom veckorna jag skall jobba
Det blir problem eftersom han har fått kvällsjobb och jag har kvällsjobb.
Vi har INGEN som kan ta ungarna.
Så nu kommer han antagligen få tacka nej till jobbet, vilket är super dumt. Han har nyss fått sparken därifrån pga arbetsbrist och nu måste han tacka nej pga att JAG inte kan tacka nej till mitt jobb. Gör jag det får nån ordenarie personal gå hem från sin semester och det kan jag inte ha på mitt samvete.
Skit :(
Hade behövt pengarna!!

Nu är Rolle uppe och jag skall börja bearbeta honom, så man kan få loppa idag.
Vore skönt att få åka själv... men det lar ju inte hända.

Pöss för nu
/tant trassel

3 kommentarer:

orcid sa...

dom i rabatterna ser ut som några småmonstren från muminvärlden:D jättefina!!!:)

trist att behöva säga nej till jobb, men ibland går det bra inte ihop sig tidsmässigt.:(

MissC sa...

Men farmor å farfar då.. Kan inte de ställa upp??

Tant Trassel sa...

nej farmor och farfar är inte så intresserade kan man säga. Farmor har haft dom en gång en timme. Hon höll på att dö.
Har bett Rolle fråga men han har inte gjort det än.
Det rör sig om MAX tre timmar några kvällar på tre veckor... men men...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...