onsdag, juli 15, 2009

Ljuvlig skolgång


Skolan har ju flyttat till nya lokaler här i Örebro... vikket inte var det sämsta som kunde hända.
Jag trivs väldigt bra här nu, men särskild promenaden hit är en fröjd.
Först traskar man förbi en masse sånna fläktgaller där det antingen doftar sköljmedel eller nybryggd kaffe.



Mmmmm... snart skall man själv få sitta där med en god kopp kaffe och sina två knäckisar.
Mitt mot skolan ligger Nicolajkyrka (tror jag den heter)
Så lummig och fin ligger den där i morronsolen.



Ingången till våran ingång ligger inbäddad i fint tegel och grönska. Creperiet & vi delar som ni ser ingång.




Creperiets uteservering doftar härligt såhär dax. Masse grönt på höjden och väldoftande klätterhortensia som ser ut som snötäckta buskar.
Här går vi längst in till vakten...



Mmmm... nästan naken är han dessutom :)
Den 'fina' trappan av råspånt är våran trappa. Dom skall väl fixa en ny trappa så småning om.



Väl här ställer jag upp mina prylar. Som vanligt många gånger innan är jag först på plats.
Jag brygger kaffe och fixar till mina knäckisar.




Sen sätter jag mig en timme. Kollar FB, Bloggarna, äter mina knäckisar och laddar inför hjärnkontorets uppstart.



Sen dumpar dom in... en efter en... killarna.

Just nu har det blivit lunch och microna plingar. Det doftar mat och det skrattas och pratas i köket.
Skall nog gå å ta del av det.

Till vi ses igen... pussar
/tant trassel

3 kommentarer:

orcid sa...

va mysig väg till plugget- håller med dig, creperiet lät najs:)

och se dig bland kablar ser också najs ut:D

själv har jag hjälpt N med att bygga på altanen, jag ahr sågat med kap och ger-sågen, först 30graders droppvinkel och sen rätt längder, dessutom måste man även finsåga lite då en plint eller en takregel är i vägen;)
men det blir bra och N är glad att få lite hjälp, går ju så mycket smidigare:)

Karina sa...

ett fantastiskt sätt att bekanta sig med verktyg på! Man får når för det själv. Varken jag eller Rolle skulle nånsin veta hur man skulle bygga! En sak är ju att bygga med nån som vet vad som skall göras, en annan sak är att står där och inte veta var man skall börja ens.

Hello sa...

Det ser härligt ut! Och du passar in så bra!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...