måndag, juli 27, 2009

Sätt vikken deppig rubrik du vill...

på detta inlägg och det skulle nog stämma.
Jag ORKAR inte.
Jag ORKAR inte jobba och plugga längre.
ORKAR inte hålla undanröjd här hemma. Har aldrig orkat det men nu hinner/orkar jag inte ens försöka!
All kraft är som bortblåst från mig nu.
Hinner inte med det jag skall i skolan, hinner inte med det jag borde hemma -borde = det som behövs för att trivas hemma, hinner inte med det jag VILL göra hemma.

Allt blir halvdant gjord. Känns inte som man har gjort NÅT när man plockat undan saker här hemma en timme.
Har man varit på jobbet hela helgen från morron till kväll är man ganska gott i gasen men pusten går ur mig så snart jag kommer innan för dörren och ser att allt ser ut som för ett dygn sen. Möjligen att en tvätt har tvättats men inget synbart har hänt.
Istället för att NJUTA av att äntligen vara hemma efter 13 timmar hemifrån sätter man sig paralyserad i soffan eller vid datorn och känner hur svårt det plötsligt är att andas.
BORDE plocka men jag ORKAR inte!!

Behöver verkligen fylls på nu.
Gärna idag
Vet inte hur... vill ha kraft att orka plocka och städa. Jag SER ju hur det ser ut!
Jag vill INTE jobba utan jag vill fokusera på skolan nu. Behöver det annars går det åt fanders!

Men var? Var hittar jag orken? När kommer ron över mig?
När kan jag lära mig att prioritera och fokusera?
Barnen kräver ju sitt såklart. Vill ju va med DOM oxå. Inte bara diska och plocka. Jag vill sitta och mysa med dom i soffan, äta melon och hålla i hand. Läsa en bok eller pyssla med pärlor.

Tungt. Känns så tungt. Är verkligen inte van att känna såhär.
/tant trött

1 kommentar:

Unknown sa...

Jo asså du vet de där männen som glider runt ute i hemmen. De tar oftast mer energi än vad de ger. Såååå prova kicka ut en eller sätt han i jobb (karlar kan oxå jobba 3 dubbla skift om kvinnor kan) Det finns flera bevis på detta. Annars rekommenderar jag att huset får förfalla tills du orkar om du inte klarar dig utan jobbet vill säga. Du är såååå mycket starkare än vad du tror.
Kram!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...