fredag, juli 17, 2009

Hemlit pyssel

Jag gillar att va lite hemli ibland. Överraska är det bästa jag vet. Iaf om JAG känner för det och tar inisiativet :) Har så svårt att veta typ att på söndag skall jag på kalas och då måste jag ha med en gåva, för jag HATAR att köpa nåt bara för köpandets skull lixom.
Det måste vara personligt och just rätt!
DÅ är det roligt.
Det andra får va tycker jag.
Har till å mä skitit i att köpa nåt ibland bara för att jag inte hittade just DET eller kom på vad just DEN människan skulle ha :)
Det kan låta som så 'du får gåvan sen när jag hittar den' :)

Inte så bra i alla lägen för ofta kommer jag inte till skott och så vill jag ju inte ha det heller.
Men jag GLÖMMER sällan när jag har lovat nåt. Det ligger och GNAGAR i mitt samvete.

Men ikväll är en sån kväll...
En 'pyssla-ihop-ett-litet-brev-bara-för-att-göra-nån-glad-kväll'

Tror dessutom att det är såhär med spontant givande vare sig av sin tid, pengar eller energi att det kommer tillbaka till dig igen. Kanske inte just som du tänkt dig NÄR du hade tänkt dig eller i den formen du hade tänkt dig, men alltid kommer du få tillbaka det du ger.
TESTA!!

Humm... Just det... Sen skall jag packa inför en snabbvisit i sthlm imorn. Vi ska hämta en masse prylar. Sover över hos MissC m familj. Då får ungarna träffa sysling William. Det händer alldeles för sällan.

Men fööörst skall jag slöa lite fram för tvn med en knäckis tror jag. Är skit sulten.
Pöss å gonatt.
/tant trassel

2 kommentarer:

orcid sa...

jag gillar också presenter som inte är köpta bara för att man måste, hatar sånt, svårt för sånt , idéerna sinar direkt:(

måste berätta att jag igår drack nog 2 glas med vin- Black tower under typ några timmar och inge lullig men ikväll ett halv glas rött på 20min och pang jisses va lullig jag blev:) man är rätt billig i drift ibland;)
skönt att man kommer ner på jorden ganska fort igen:p bara man slipper bli bakis.

Karina sa...

vitt kan jag oxå dricka ganska friskt av utan att känna nåt men rött!!... wehooo :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...