måndag, juli 20, 2009

Släktmys & Grodrally

Då var vi hemma från hufvudstaden.
Åkte till sthlm efter frukost på lördag morron med släpvagnen för att hämta upp en garderob, en teakmöbel, en syskonvagn och (visar det sig senare) en träningsbänk, på lite olika platser i sthlm.

Vi använde första hälften av lördagen till att åka bilen upp, hämta garderoben i innestan, leka en stund i Vanadislunden, köpa fika på närliggande cafe för att sedan åka till södra delen av sthlms 'förort' för att besöka
MissC m familj.
Hwila hade tjatat HELA bilresan om vi snart var framme hos William, så glädjen var stor när vi ÄNTLIGEN var framme. Utdelning av M.Donalds ballonger och klubbor att sätta på tummen ägde rum i dörröppningen och sen hängde vi där tills söndag em.

Tiden räckte knappt till tycker jag. Jag hade velat dra iväg Sussi på tjejtur till stan men killarna ville ha 'familjedag'
Det resulterade i att vi skickade dom till parken på sin familjedag och vi stannade hemma, pratade snusk och fixade inför ett litet överraskningskalas som vi hade planerad för Rolle.
Han fylde i början av juni men jag har inte riktigt fixat med nåt riktigt kalas. Minns inte varför det inte vert av riktigt. Tror vi var så trötta på tårta då :)

Iaf så hade jag inte köpt nåt till honom heller, fattiga som vi var, men här om dan hittade jag en sån dära skivspelare med usb kabel till så man kan spela sina gamla LP-skivor och lägga in dom direkt på datorn!

Rolle har pratat om detta förrut så nu slog jag till.

Han vert både
överraskad och glad över 'festen'.
Sussi hade väldiga problem strax innan själa överraskningsstunden då hon försökte teckna olika saker jag skulle göra och jag fattade absolut ingenting.

Iaf så fick vi till sluuuut ut alla på altan och Rolle kom ut med Sussi till ett tjusigt uppdukad bord med tårta och sånt... och ett fint rosa paket såklart :)

Nåväl.

Sen skulle vi packa bilen. Conny och Rolle hade åkt iväg till nån container i närheten för att plocka en gammal träningsbänk som han tänkte att han skulle ta mä hem.

Pysslade fast allt på släpet och sen iväg till svärisarna i Åkersberga för att hämta ett teakskåp och en syskonvagn till min fd granne som väntar barn.

Av med allt, ut med allt ur bilen och seeeen in igen med allt och pååå med allt på släpet.


ÄNTLIGEN... hemåt!


Pissväder hela vägen och mörkt, spårigt, regnigt när jag de körde sista 150 km hem.

När jag svängde in på våran väg från E20 började det dyka upp en masse grodor på vägen.
Livsfarligt då man har nån typ av drift i kroppen att INTE köra på djur man tydligt SER på vägen.
Men det var ju omöjligt.
Väl inne på våran grusväg fick jag sitta med nosen i fönstret och åka slalom mellan alla grodor som satt å glodde på oss.
Jag skällde högljudd på dom små sakerna när dom inte satt still när jag åkte 'över' dom!

Många döda grodor senare svänger vi in på våran tomt. *puuh*

Allt var blött på släpet trots pressening så först skulle allt torkas ordentligt.

Sen bara tvärdog man i soffan med ett glas vitt vin och lite chips.
Shit va skönt att va hemma.
Skit dålig mottagning på tv pga regnet, men vem bryr sig.

/tant trassel

5 kommentarer:

orcid sa...

förstår att det kändes kort om tid i sthlm, men kul att ni hade det trevligt och att rolle fick ett överraskningsfödelsedagskalas:) oj vilket långt ord...det ska jag använda nån gång när jag ska spela "hänga gubbe":p

MissC sa...

Jaa tiden försvann alldeles för snabbt!!! Men hoppas vi kan göra det snart igen å få till en tjejtur!

Puss på er!

Tant Trassel sa...

hahaha. Ja eller fråga en invandrare om dom kan stava till rasdiskrimination :)

Marie sa...

Wow! Vilken helg och vilken avslutning! Du skriver så bra och målande så jag kan riktigt se det framför mig, bligandet över ratten och försöken att undvika kamikaze-grodorna... :-)
Stum av förundran över utflykten till Sthlm. Själv får jag ångest av bara tanken!

Karina sa...

Tungan rakt i mun Marie :)
Jag mår bäst av en sån tur om jag är mentalt förberedd på vad som skall hända.
Sen är det fokus som gäller för att jag inte skall köra surt i det.

Och målet... som att föda barn... målet är ett glas vin i soffan :) KANSKE inte liiika triggande som att få en bäbis, men ändå :)

Salve!
/tt

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...