fredag, maj 01, 2009

Godmorron!


Sitter här med nybakat bröd, kaffe, bloggen, 'Ring Så Spelar Vi' i P4 med Lisa Syrén och sen morronsolen som lyser in genom fönstret trots skogens alla träd.
Idag blir det loppis, det bara MÅSTE bli så.
Tantarna i Mullhyttan har öppnat för säsongen, så jag kan bara drömma om allt dom samlat på sig under vinteren.


Igår började vi kratta i våran lilla åker och ja va säger man... det krävs en del jobb för att få ner några små ärtor i en fin rad.
Har än så länge köpt frön till morötter, olika salladder, timjan, ärtor dårå, och sen... sen var d nåt mera... va 17... nä. Minns inte.
MEN vi skall ha ner sättlökar, vitlök, spenat och potatis oxå. Sen har vi inte bestämt oss för nåt mera än. Men det kommer väl.

På kvällen började jag klippa till tapetbitarna jag skall ha till mitt skåp jag ju håller på att avliva.
Jag har målat insidan av skåpet... delvist, men nu är färgen slut.

Skall beställa nytt idag tänkte jag. Jag kör med Kulturhantverkarnas Linoljefärg. Känns bäst att behandla en gammal möbel ordentligt. Blir finast oxå :)

Jaja... men hur som. Jag tror det blir riktigt bra med tapen iaf.
Kommer inte riktigt på om jag skall tapetsera hyllplanen också... Skall köra på några stycken, så får vi se vad jag bestämmer mig för.

Nu skall jag ta en kopp kaffe till och sätta på lilla Zion ett par byxor.
Vi höres säkert under dagen.

/tant trassel

3 kommentarer:

orcid sa...

åh vilken fin tapet! gillar det, kommer bli så fint ihop med det vita!!!:)

orcid sa...

vill tillägga nu så här efteråt att:

jag skulle inte ha tapet på själva hyllplanen dels för att jag tror det blir för mycket och dels för jag tycker det inte kommer hålla i längden.

Karina sa...

är väl oxå lite åt dom tankarna... att det blir för mycket.
Gör så här att jag testar att fästa med häftstift å ser hur det ser ut.
Kanske att jag tapetserar ett hyllplan i varje sektion och sen målar resten vitt.
Vi får se. Glömde att beställa färg idag, men dom kan väl ändå inte beställa nåt innan måndag.
/k

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...