lördag, maj 02, 2009

Åh så mör!





Tänk att man kan bli såhär slut av att loppa.
Galet.

Var på tre olika loppisar med början kl 10 på fm.
Vände bilen mot Coop Marieberg i Örebro för att handla innan vi for hem. Då var kl 16 ungefär.
Så även fast det bara var tre loppisar vi besökte tar det sån himla tid på varje.
Vi bänkade oss vid en sjö nånstans på vägen för att äta en smörgås i solen. Mysit.
I Tantarnas trädgård satte vi oss oxå ner en stund och åt ett kex och drack lite saft.
Det fanns ändå förvånansvärd lite prylar som ropade på mig hos tanterna i mullis.
Dom har lite prylar utomhus som är gratis och där hittar man ibland ett å annat.
Idag hittade jag den färgglada papperskorgen i past. Den är ihopvikbar :) Hittade även den söta duken som ligger i papperskorgen på bilden.

Hos tanterna köpte jag även lite gamla små handdukar.
Är så trött på vissa av våra tråkiga fläckiga saker som vi hänger upp i köket.
Nu har jag bestämt mig för att jag skall samla på mig ett litet lager av sånna trevliga färgglada saker istället.

Hittade dessutom en ströare från Erik Kold Plast, Danmark. Har två sånna i förväg i grönt och rött. Nu hitta jag asså en i brunt.

På ett annat loppis fanns det ett stort gäng gamla BRIO träleksaker som ni ser. Tavlan är vändbar. Andra sidan är till kritor. Bogstaverna på tavlan sitter fast med duttar... ni ser kanske hålen?
En fin duk med citrusfrukter på och ett kläde till en handdukshängare tror jag det är med köks tema :)

På det sista loppiset fick en gammal härlig solmatta i frotté men uppblåsbar huvuddel hänga med hem. Lite annat pyssel från samtliga loppisar som jag inte har nämnt här låg i bilen när vi kom hem.
Värst va man samlar på sig.

Rolle köpte en skivspelare... tror han har 4-5 stk nu. Och han klagar på att jag samlar på symaskiner.... han... NU samlar han väl ändå oxå??
Han var väldit glad och tyckte han hade fyndat iaf, så det är ju bra.

Gud va jag babblar... vem bryr sig hahahaha
Så jag gör nog kvällen nu... om en stund.
Natti vänner
/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

japp han samlar han med nu:D

men det var inte mycket du hitta idag, nåväl man kan inte alltid fynda en massa;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...